Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Publicacions Banc d’innovacions

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Ajuntament de Barcelona

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Imatge extreta de Pixabay

La Direcció d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona va impulsar aquest projecte amb la coordinació del Departament de Promoció de la Gent Gran i la Direcció d’Innovació Social, per interessar-se pel benestar emocional de les persones entre 70 i 84 anys que no estaven vinculades a serveis municipals en el context de la pandèmia de la COVID-19  i informar-los, quan era necessari, sobre recursos existents que podien millorar el seu estat emocional i el seu aïllament social i/o soledat. 

Al llarg de tot el projecte, entre el juny del 2020 i el juliol del 2021, es va trucar de manera automàtica a 53.382 persones entre 70 i 84 anys per mitjà de 227.153 trucades automàtiques. D’entre les persones trucades, 5.433 van respondre que sí que volien que algú en representació de l’Ajuntament els truqués personalment per telèfon. Com a resultat d’això es van realitzar 7.961 trucades personals, en les quals es va mantenir una conversa telefònica amb 4.714 persones, omplint un formulari de 16 preguntes diagnòstiques (sobre la soledat o aïllament social, la tristesa, l’ansietat, les preocupacions, les necessitats d’informació, etc.) a 4.360 persones.

Verbio, una empresa de tecnologies conversacionals, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial i el procés del llenguatge natural, va realitzar les trucades telefòniques automàtiques. La Fundació Avismón, amb expertesa i sensibilitat en l’atenció i suport a persones grans, va ser l’encarregada de fer les trucades telefòniques personals i informar i orientar. I la Fundació Salut i Persona va atendre 168 persones que expressaven un malestar emocional, amb professionals psicòlegs per via telefònica (aproximadament 3 trucades per persona derivada).

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

Imatges Posts Web 39 min

AutisMIND, aplicació per estimular la cognició social d’infants amb TEA

AutisMIND és una aplicació mòbil que potencia la capacitat de posar-se en lloc de l’altre en infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA)
Imatges Posts Web 32 min

Digital Streetwork, treballadors socials que atenen joves a través d’Internet

Digital Streetwork és una iniciativa que trasllada el treball de carrer amb joves a Internet
Imatges Posts Web 25 min

BRUS, acompanyament a joves que viuen en famílies amb situacions de drogodependència

BRUS és un programa d’acompanyament a joves que viuen en famílies amb situacions de drogodependència.
Imatges Posts Web 17 1

App Morada, suport contra la violència de gènere a dones amb discapacitat

App Morada és una aplicació que ajuda i orienta a dones amb discapacitat i víctimes de violència de gènere