Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Publicacions Banc d’innovacions

Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Crisis Text Line

Línia directa de prevenció del suïcidi que, a més d’oferir acompanyament, suport emocional i intervencions a domicili a milers de persones que passen per situacions difícils, compta amb un algoritme que permet als voluntaris del servei d’identificar quines persones tenen un alt risc de suïcidi i necessiten, per tant, una intervenció més urgent.

El servei funciona de manera que la persona que es troba en crisis envia un missatge dient “HOME” al número 741741, i un voluntari especialitzat hi respon de manera ràpida i en temps real. El servei fa tot el possible per ajudar les persones en moments d’alteració o crisis, escoltant-les, aconseguint tranquil·litzar-les, i oferint-li suggeriments per superar les seves dificultats.

Tractant-se d’un servei que rep milers de sol·licituds, decidir a qui ajudar primer en moments d’inundació de missatges pot ser una decisió de vida o mort. Per això Crisis Text Line utilitza un algoritme per identificar a les persones amb alt risc de suïcidi i poder intervenir amb la màxima rapidesa en aquests casos.

Mitjançant l’aprenentatge automàtic (machine learning), l’algoritme d’intel·ligència artificial analitza les paraules i els emojis que poden indicar que una persona té un alt risc d’ideació suïcida o d’autolesió. El sistema desenvolupat es basa en l’anàlisi de 30 milions de missatges que el servei ha intercanviat amb els usuaris en els últims anys, i d’aquesta manera és capaç de posicionar com a emergència aquelles converses amb patrons d’alt risc que necessiten ser atesos amb més urgència. Gràcies a això, el 94% de les persones en risc greu i imminent de suïcidi reben una intervenció en menys de 5 minuts.  

A més, les dades recopilades ofereixen al servei informació molt rellevant sobre la salut mental de les persones usuàries. Per exemple, ha conclòs que el dimecres és el dia de la setmana que més ansietat provoca, i que les crisis d’autolesions tenen lloc principalment durant la matinada.

Banc d’innovacions

Imatges Posts Web (59) min

NaviLens, sistema de codis que orienta les persones amb discapacitat visual en espais públics

NaviLens és un sistema de codis amb informació rellevant sobre els espais públics per augmentar l’autonomia de les persones amb dificultats visuals
Imatges Posts Web 55 min

Mentegram, seguiment terapèutic de pacients en tractament de salut mental

Mentegram és una eina que permet avaluar i monotoritzar el comportament diari de persones en tractament terapèutic
Imatges Posts Web 50 min

Pycipedia, plataforma col·laborativa per a treballadors socials especialitzats en criança amb discapacitat intel·lectual

Pycipedia és una plataforma web per treballadors socials especialitzats en acompanyar pares i mares amb discapacitat intel·lectual
Imatges Posts Web 47 min 1

Mapathon UPC, plataforma web que recull punts geolocalitzats en un mapa

Mapathon UPC és una plataforma web en obert que permet recollir punts geolocalitzats en un mapa de forma col·laborativa