Projecte Alimenta, cuines comunitàries i tallers d’alimentació per fugir de l’assistencialisme

Publicacions Banc d’innovacions

Projecte Alimenta, cuines comunitàries i tallers d’alimentació per fugir de l’assistencialisme

Ajuntament de Barcelona, Fundació Privada Jovent

Projecte Alimenta, cuines comunitàries i tallers d’alimentació per fugir de l’assistencialisme

Imatge extreta del web de l’Ajuntament de Barcelona.

Programa per fugir de l’assistencialisme en l’ajuda alimentària. Ofereix cuines comunitàries i tallers on les persones que reben aliments també poden aprendre a optimitzar el menjar, a elaborar plats saludables i a allargar la conservació dels aliments. Així es promou el dret a una alimentació digna, sostenible i saludable entre les persones en situació de vulnerabilitat alimentària.

Cada Espai Alimenta està situat en una zona diferent de la ciutat i gestionat per una entitat social. L’objectiu no és només oferir un espai per cobrir necessitats, sinó que el programa també busca que les persones que necessiten ajuda alimentària puguin crear un vincle comunitari i intercanviar coneixements.

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

Imatges Posts Web 55 min

Mentegram, seguiment terapèutic de pacients en tractament de salut mental

Mentegram és una eina que permet avaluar i monotoritzar el comportament diari de persones en tractament terapèutic
Imatges Posts Web 50 min

Pycipedia, plataforma col·laborativa per a treballadors socials especialitzats en criança amb discapacitat intel·lectual

Pycipedia és una plataforma web per treballadors socials especialitzats en acompanyar pares i mares amb discapacitat intel·lectual
Imatges Posts Web 47 min 1

Mapathon UPC, plataforma web que recull punts geolocalitzats en un mapa

Mapathon UPC és una plataforma web en obert que permet recollir punts geolocalitzats en un mapa de forma col·laborativa
Imatges Posts Web 39 min

AutisMIND, aplicació per estimular la cognició social d’infants amb TEA

AutisMIND és una aplicació mòbil que potencia la capacitat de posar-se en lloc de l’altre en infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA)