Què fem
El nostre focusTransformació dels models d’atenció
Dret d’elecció, personalització, vinculació amb la comunitat, intervenció preventiva, suports tecnològics, autogestió i empoderament, i visió i acció global sobre tots els àmbits de la persona.
Dret d’elecció
En l’acció social, els ciutadans han de poder elegir, decidir, ser ells els protagonistes del seu projecte de vida. I per elegir, han de poder accedir a la informació sobre els serveis i recursos disponibles i comptar, si cal, amb l’acompanyament i suport de professionals.
Personalització
Els suports que l’acció social ofereix s’han d’organitzar de manera única i personalitzada per prioritzar i respectar les decisions i singularitats de cada ciutadà, evitant els serveis tancats i estandarditzats i els perfils preestablerts.
Vinculació amb la comunitat, inclusió i participació
En l’acció social cal transformar l’entorn per suprimir barreres a la inclusió i a la participació, i fer possible la vinculació amb un mateix i amb la comunitat, en una relació en la qual s’ofereix i es rep, i a partir de la qual es poden construir i consolidar relacions.
Intervenció preventiva
Una estratègia preventiva orientada a accions de detecció i reducció de factors de risc, individuals, estructurals o d’entorn, permet importants millores en els resultats dels serveis i programes socials.
Suports tecnològics
La tecnologia supleix, complementa o ajuda a mantenir les capacitats de les persones, i permet que els suports necessaris s’adaptin a la diversitat de situacions individuals i comunitàries, i respectin les decisions i preferències de cadascú.
Autogestió i empoderament
En l’acció social cal facilitar que cada persona pugui activar per si mateixa els suports formals o informals de què disposa, en cada lloc i moment en funció de les seves necessitats i decisions.
Acció global en tots els àmbits de la persona
El treball per la inclusió de les persones ha d’abordar alhora totes les causes i cares de les situacions de dificultat, en forma d’una acció conjunta, coresponsable i coordinada dels diversos sistemes i serveis d’atenció: social, de salut, d’habitatge, d’ocupació, d’educació, etc.