Publicacions
Entrevistes
Entrevistem cada tres mesos a una persona experta o referent a nivell local o internacional en algun dels temes sobre els quals el sector està innovant.
Josep Maria Solé: “Per innovar, cal atrevir-s’hi, i l’atreviment implica assumir el risc a equivocar-se”
Josep Maria Solé és advocat i director de la Fundació Support-Girona, patro i president del Consell Social de la Fundació Institut Guttmann, vicepresident de la Fundació DRISSA, i membre de la junta directiva de l’European Association of Service Providers for Persons with Disabilities (EASPD), entre altres càrrecs. Des del 2024, és també president de la Fundació iSocial, on ha près el relleu de la Montse Cervera. Parlem amb ell per compartir la seva visió sobre la Fundació i sobre la necessitat d’innovar en el sector social
Willy Allègre: “El Rehab-Lab permet que els usuaris amb discapacitat siguin actors de la seva rehabilitació i del seu projecte de vida”
Willy Allègre és enginyer i l’impulsor de la xarxa Rehab-Lab, una comunitat amb més de 50 Fab Labs que permeten la fabricació 3D d’ajuts funcionals per a persones amb discapacitats motores. A iSocial l’entrevistem amb motiu del projecte Rehab-Lab Cat, que estendrà la iniciativa a Catalunya
Victoria Mandefield: “La Soliguia permet als professionals guanyar temps per al treball social i l’acompanyament”
Parlem amb Victoria Mandefield, CEO de Solinum i creadora de la Soliguide, o Soliguia, cercador digital de recursos o organitzacions socials per a les persones en situació de vulnerabilitat. Gràcies al projecte Solidigital, la Soliguia arriba a Catalunya i s’integrarà amb Nidus i amb l’aplicació francesa Reconnect
Agustí Cerrillo: “Els xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per millorar la qualitat dels serveis socials”
Parlem amb Agustí Cerrillo, catedràtic de Dret Administratiu de la UOC sobre l’ús de la intel·ligència artificial en els serveis socials.
Ana Bella: “Gràcies a les xarxes socials hem construït la xarxa de dones supervivents de violència més gran del món”
“Quan va començar el WhatsApp, vam començar a utilitzar-lo per fer teràpia i acompanyament, o per Skype abans que hi hagués Zoom.”
Simon Duffy: “El Suport Auto-dirigit només proposa tractar tothom com ens agradaria que ens tractessin a nosaltres”
Simon Duffy ens explica els beneficis del Self-directed Support o Suport Auto-dirigit, i quines són les barreres que es troba aquesta metodologia. (Fundació iSocial, Maig 2022)