BCI, dispositiu que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives

Publicacions Banc d’innovacions

BCI, dispositiu que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives

BrainGate

BCI

Innovació tecnològica que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives

El dispositiu cervell-ordinador, conegut com a BCI (per les sigles en anglès de Brain-Computer Interface), és una innovació tecnològica dissenyada per restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives com l’esclerosi lateral amiotròfica (ELA).

Aquest sistema permet traduir els senyals cerebrals en paraules audibles, oferint una solució als qui han perdut la capacitat de parlar a causa de la paràlisi muscular. A través d’uns sensors implantats al cervell, el dispositiu és capaç de descodificar les intencions de parla del pacient i convertir-les en veu artificial.

En aquest sentit, la tecnologia de la BCI és capaç de fer que els pacients puguin recuperar la seva capacitat per comunicar-se amb els seus familiars i amics, així com de detectar i interpretar els senyals cerebrals, fins i tot en un entorn de conversa espontània. L’ús de xarxes neuronals i algoritmes avançats permet al dispositiu oferir una gran precisió en la traducció de les paraules, superant altres tecnologies de reconeixement de veu.

Aquest avenç no només representa una esperança per als pacients amb ELA, sinó també per a persones amb altres condicions que afecten la comunicació, com accidents cerebrovasculars o lesions medul·lars.

Banc d’innovacions

OROI, plataforma de realitat virtual per millorar la qualitat de vida de la gent gran

Oroi, eina de realitat virtual orientada a l’estimulació física i cognitiva de les persones grans

Plataforma de realitat virtual dissenyada per promoure l’estimulació física i cognitiva de la gent gran
Oroi, eina de realitat virtual orientada a l'estimulació física i cognitiva de les persones grans

Silverce, plataforma que facilita compartir pis a persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada

Iniciativa que fomenta la convivència entre persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada
Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK?, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir