EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Publicacions Banc d’innovacions

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Fundació Esclerosi Múltiple

Eina que ofereix recursos per acompanyar emocionalment les persones amb esclerosi múltiple

EMO

EMO és una aplicació que proporciona estratègies d’autogestió emocional per a persones amb esclerosi múltiple, amb l’objectiu de facilitar-los un suport psicològic que les ajudi a fer front al dia a dia amb la malaltia. 

Impulsada des de la Fundació Esclerosi Múltiple, l’aplicació es planteja com un recurs complementari a l’assistència psicològica oferida des de la fundació. EMO promou l’autonomia de les persones usuàries per afrontar crisis emocionals derivades de la convivència amb la malaltia i afavoreix la comunicació amb els professionals implicats en el seu seguiment.   

Per començar a utilitzar l’aplicació, cal crear un perfil i indicar l’any en què es va rebre l’últim diagnòstic. Amb aquesta informació es genera un espai personalitzat que permet avaluar i registrar l’estat emocional de la persona usuària. Per fer-ho, la persona ha d’explicar com se sent i escollir quina emoció predomina en el seu estat d‘ànim actual. A continuació, ha de puntuar la intensitat d’aquesta emoció en una escala de l’1 al 10 i escollir a quin àmbit està vinculada: sanitari, laboral o familiar.  A partir d’aquesta avaluació, l’aplicació proporciona estratègies dirigides a rebaixar la intensitat d’aquesta emoció en un període de dues setmanes. 

La persona usuària té la possibilitat de tornar-se a avaluar quan ho cregui convenient. En cas de veure que l’evolució no ha sigut positiva, l’aplicació facilita el contacte amb els professionals d’una associació d’esclerosi múltiple propera.  

EMO rep dades, les processa mitjançant la Intel·ligència artificial i segons uns criteris preestablerts, i escull les estratègies i recursos que millor s’adapten a la situació concreta de cada persona. Així, ofereix a la persona usuària una sèrie de recursos i tècniques en format d’àudio i text per conèixer i gestionar millor cada emoció. Tota la informació queda registrada, facilitant a la persona usuària conèixer el seu progrés i seleccionar els recursos que li han sigut més útils, els quals quedaran recopilats en una secció anomenada “Les meves estratègies preferides”. A més, els professionals de la salut implicats obtenen dades per millorar les estratègies d’abordatge en l’acompanyament de l’esclerosi múltiple.   

Banc d’innovacions

Ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives

LEION Hey, ulleres intel·ligents de reconeixement automàtic de veu

LEION Hey son unes ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives
Innobreak 27.05 Prevencio de la institucionalitzacio infantil

Prevenció de la institucionalització en la infància i adolescència: drets, famílies i comunitat

Glasgow Intensive Family (Escòcia) i Casa d’Infants (Catalunya). 27 de maig del 2025. Inscripcions obertes.
Imatge on una dona porta el menjar a una senyora en cadira de rodes

TalX, aplicació de missatgeria per a persones amb discapacitats motores

Aplicació de missatgeria inclusiva que facilita la comunicació entre persones amb discapacitat motora i les professionals encarregades de la seva cura
Coaching per a joves

Ready4life, aplicació de coaching per a joves

Ready4life és una aplicació de coaching anònima per ajudar joves a afrontar diferents problemàtiques mentals
Xarxa social COTI

COTI, xarxa social que facilita la comunicació digital de persones amb dificultats cognitives

COTI és una xarxa social que connecta persones amb dificultats cognitives amb els seus familiars i amb professionals de l’àmbit sociosanitari
wSocial, eina per a la intervenció dels serveis socials

wSocial, plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials

wSocial, és una plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials