EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Publicacions Banc d’innovacions

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Fundació Esclerosi Múltiple

Eina que ofereix recursos per acompanyar emocionalment les persones amb esclerosi múltiple

EMO

EMO és una aplicació que proporciona estratègies d’autogestió emocional per a persones amb esclerosi múltiple, amb l’objectiu de facilitar-los un suport psicològic que les ajudi a fer front al dia a dia amb la malaltia. 

Impulsada des de la Fundació Esclerosi Múltiple, l’aplicació es planteja com un recurs complementari a l’assistència psicològica oferida des de la fundació. EMO promou l’autonomia de les persones usuàries per afrontar crisis emocionals derivades de la convivència amb la malaltia i afavoreix la comunicació amb els professionals implicats en el seu seguiment.   

Per començar a utilitzar l’aplicació, cal crear un perfil i indicar l’any en què es va rebre l’últim diagnòstic. Amb aquesta informació es genera un espai personalitzat que permet avaluar i registrar l’estat emocional de la persona usuària. Per fer-ho, la persona ha d’explicar com se sent i escollir quina emoció predomina en el seu estat d‘ànim actual. A continuació, ha de puntuar la intensitat d’aquesta emoció en una escala de l’1 al 10 i escollir a quin àmbit està vinculada: sanitari, laboral o familiar.  A partir d’aquesta avaluació, l’aplicació proporciona estratègies dirigides a rebaixar la intensitat d’aquesta emoció en un període de dues setmanes. 

La persona usuària té la possibilitat de tornar-se a avaluar quan ho cregui convenient. En cas de veure que l’evolució no ha sigut positiva, l’aplicació facilita el contacte amb els professionals d’una associació d’esclerosi múltiple propera.  

EMO rep dades, les processa mitjançant la Intel·ligència artificial i segons uns criteris preestablerts, i escull les estratègies i recursos que millor s’adapten a la situació concreta de cada persona. Així, ofereix a la persona usuària una sèrie de recursos i tècniques en format d’àudio i text per conèixer i gestionar millor cada emoció. Tota la informació queda registrada, facilitant a la persona usuària conèixer el seu progrés i seleccionar els recursos que li han sigut més útils, els quals quedaran recopilats en una secció anomenada “Les meves estratègies preferides”. A més, els professionals de la salut implicats obtenen dades per millorar les estratègies d’abordatge en l’acompanyament de l’esclerosi múltiple.   

Banc d’innovacions

Silverce, plataforma que facilita compartir pis a persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada

Silverce, plataforma que facilita compartir pis a persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada

Iniciativa que fomenta la convivència entre persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada
Laura Roig, logopeda a Audivers 360º

Laura Roig, logopeda a Audivers 360º: “La teràpia immersiva ens permet ajudar les persones amb sordesa a comprendre millor el que passa al seu voltant”

Parlem amb la logopeda Laura Roig sobre Audivers 360º, projecte de teràpia immersiva per a persones amb sordesa que va guanyar el Premi a la Integració Social a través de la Digitalització atorgat conjuntament per iSocial i GrausTIC l’any 2023
Jornada Anual Rehab-Lab

Primera Jornada Anual de la xarxa Rehab-Lab a Barcelona 

Les candidatures del guardó, que iSocial coorganitza amb GrausTIC, es poden presentar fins el 17 d’octubre
Premis d'Innovació Digital de Catalunya 2025

Nova edició del Premi a la Integració Social a través de la Digitalització en el marc dels Premis d’Innovació Digital de Catalunya 2025

Les candidatures del guardó, que iSocial coorganitza amb GrausTIC, es poden presentar fins el 17 d’octubre
Notícia Fiare. Banca ética

iSocial i Fiare Banca Ètica enforteixen la seva aliança

La Fundació iSocial s’ha incorporat com a sòcia de la cooperativa Fiare Banca Ètica, en el marc d’un acord que també inclou una línia de crèdit per finançar els projectes d’iSocial i el patrocini de diverses publicacions de la nostra fundació.
Imatge de Helsinki, destinació del tercer Innotrip,. el 2025

3r Innotrip a Finlàndia

Una delegació formada per 27 representants d’entitats membres d’iSocial ha participat en la tercera edició de l’Innotrip, viatjant a Hèlsinki per conèixer de prop iniciatives innovadores en àmbits com l’habitatge social, l’atenció a la infància, la salut mental, la discapacitat, la inclusió digital o la lluita contra el sensellarisme.