Guttmann, NeuroPersonalTrainer, plataforma de telerehabilitació cognitiva

Publicacions Banc d’innovacions

Guttmann, NeuroPersonalTrainer, plataforma de telerehabilitació cognitiva

Institut Guttmann

Plataforma de telerehabilitació cognitiva que ofereix tractaments personalitzats en línia

Sense títol (1200 x 630 px) (4) min

El deteriorament cognitiu és la pèrdua de les funcions associades a la memòria, l’aprenentatge i altres processos mentals relacionats amb la disminució de l’activitat cerebral. Les seves causes es relacionen amb l’envelliment, diferents malalties infeccioses o cròniques o poden ser conseqüència d’un estil de vida poc saludable. La rehabilitació neuropsicològica és una teràpia que busca estimular i desenvolupar les funcions cognitives d’una persona que s’han vist afectades.

L’Institut Guttmann ha creat una plataforma de rehabilitació cognitiva en línia que ofereix tractaments personalitzats per a persones amb una afectació neurològica. Guttmann, NeuroPersonalTrainer (GNPT) va dirigida a professionals de la neurorehabilitació que presten servei a persones amb danys cerebrals, demència, discapacitat intel·lectual i malalties relacionades amb la salut mental. El seu ús és molt senzill i garanteix un tractament personalitzat de qualitat.

A partir d’una exploració neuropsicològica, els i les professionals pauten un tractament dirigit a estimular les àrees cerebrals deteriorades de cada pacient. La plataforma permet als terapeutes planificar sessions de rehabilitació a partir d’un catàleg d’activitats dissenyades específicament per estimular les àrees deteriorades. El tractament consta de seixanta sessions d’aproximadament una hora, guiades i reajustades per un neuropsicòleg que controla el procés i reajusta la planificació en funció de l’evolució del pacient. En aquestes sessions, el pacient realitza exercicis que, a temps reals, es van adaptant al seu progrés en funció del grau de dificultat que presenti. A més, ofereix visites de seguiment dirigides al pacient i/o la família, amb l’objectiu de comentar la seva evolució i abordar aspectes emocionals i conductuals.

GNPT compta amb programes que permeten gestionar de manera automàtica totes les activitats disponibles i generar tractaments personalitzats de manera automàtica. D’aquesta manera, GNPT permet estalviar recursos i oferir un servei ràpid i eficient. A més, permet realitzar els exercicis pautats tant des del centre sanitari de referència com des del domicili, garantint una teràpia accessible i flexible. El terapeuta pot supervisar i seguir el progrés del pacient sense la necessitat de concertar una visita prèvia. D’aquesta manera, pot avaluar els resultats i modificar el tractament a distància, facilitant una adaptació ràpida que s’adapta a temps real a l’evolució del pacient.

També ofereix als diversos professionals la possibilitat de realitzar una formació en línia, per tal que puguin conèixer totes les seves funcions i proporcionar un servei eficient i actualitzat. A més, la pàgina web de Gutmann, NeuroPersonalTrainer detalla tots els centres que l’utilitzen i facilita les dades de contacte.

Banc d’innovacions

Segona Jornada Anual de la Xarxa Rehab-Lab a Barcelona

Segona Jornada Anual de la Xarxa Rehab-Lab a Barcelona

La Segona Jornada Anual de la Xarxa Rehab-Lab va reunir entitats i professionals per compartir experiències, acreditar nous membres i impulsar la innovació en ajudes personalitzades mitjançant la impressió 3D.
ConfIA, IA per humanitzar la consulta de salut mental

ConfIA, IA per humanitzar la consulta de salut mental 

ConfIA és una eina basada en intel·ligència artificial que automatitza la presa de notes durant les visites de salut mental per afavorir una atenció més centrada en la persona.
Premi a la Integració Social a través de la Digitalització 2026

Obrim la convocatòria al Premi a la Integració Social a través de la Digitalització 2026

Fins al 16 d’octubre de 2026 poden presentar-se candidatures del guardó que iSocial coorganitza amb GrausTIC.
Innotrip 2026 Bolonya

Les entitats d’iSocial viatgen a Bolonya, en el 4t Innotrip per a les entitats membres

La visita a entitats i serveis de la ciutat de Bolonya (Itàlia) ens va permetre descobrir el seu avançat ecosistema social i ens va recordar la importància de compartir experiències i generar aliances per avançar en la innovació social.
Un grup de veïnes d'una localitat es reuneixen per xerrar entre elles durant una activitat de dinamització comunitària

Teixir comunitat: experiències per fer front a la soledat no desitjada

Vincles Alt Pirineu-Aran (Catalunya) i Ogénie (França). 2 de juny del 2026, de 9:00 h a 10:30 h. Inscripcions obertes.
Imatge de dues persones grans beneficiàries del programa Vincles, passejant amb una activadora comunitària en un poble dels Pirineus.

Vincles Alt Pirineu-Aran rep el suport de Caprabo i WorldCoo per combatre la soledat no desitjada a través la campanya Cèntims Solidaris

Les microdonacions recollides gràcies a la campanya de Cèntims Solidaris contribuiran a donar continuïtat a les accions comunitàries del projecte Vincles, impulsat per la Fundació iSocial a l’Alt Pirineu i Aran juntament amb els serveis socials de la regió