Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Publicacions Banc d’innovacions

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Saint John of God Hospitaller Services

Aplicació que ofereix recursos orientats a la prevenció del suïcidi de persones amb trastorn de l’espectre autista

Disseny sense títol (1) min

Les dificultats de regulació emocional i les conductes suïcides són freqüents en persones amb trastorns de l’espectre autista (TEA). Davant d’aquesta realitat, les estratègies i els recursos de prevenció poden contribuir de manera significativa al seu benestar emocional.

Here to Help és una plataforma digital que facilita eines i recursos per promoure l’autonomia i la independència en la gestió emocional de les persones amb TEA. A través de la seva pàgina web, posa a disposició de les persones usuàries un conjunt de guies explicatives sobre temes relacionats amb la salut mental, oferint estratègies concretes per afrontar cada situació. També es proposen activitats per fomentar l’autonomia en la gestió d’emocions diàries i crisis puntuals.

D’altra banda, hi ha informació dirigida a prevenir addicions i altres situacions de risc que poden afectar diferents àmbits, com el social o el laboral. A més, proporciona un llistat d’altres aplicacions i recursos web adreçats a facilitar un major benestar emocional, així com contactes d’emergència per situacions d’urgència.

Here to Help també organitza tallers i esdeveniments formatius i de sensibilització, juntament amb MAIN, una organització que ofereix suport a joves i infants amb autisme a través de diverses activitats. Amb aquests espais, ofereixen entorns de coneixement i suport per a persones amb autisme i per a les seves famílies.

Banc d’innovacions

OROI, plataforma de realitat virtual per millorar la qualitat de vida de la gent gran

Oroi, eina de realitat virtual orientada a l’estimulació física i cognitiva de les persones grans

Plataforma de realitat virtual dissenyada per promoure l’estimulació física i cognitiva de la gent gran
Oroi, eina de realitat virtual orientada a l'estimulació física i cognitiva de les persones grans

Silverce, plataforma que facilita compartir pis a persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada

Iniciativa que fomenta la convivència entre persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada
Laura Roig, logopeda a Audivers 360º

Laura Roig, logopeda a Audivers 360º: “La teràpia immersiva ens permet ajudar les persones amb sordesa a comprendre millor el que passa al seu voltant”

Parlem amb la logopeda Laura Roig sobre Audivers 360º, projecte de teràpia immersiva per a persones amb sordesa que va guanyar el Premi a la Integració Social a través de la Digitalització atorgat conjuntament per iSocial i GrausTIC l’any 2023
Jornada Anual Rehab-Lab

Primera Jornada Anual de la xarxa Rehab-Lab a Barcelona 

Les candidatures del guardó, que iSocial coorganitza amb GrausTIC, es poden presentar fins el 17 d’octubre
Premis d'Innovació Digital de Catalunya 2025

Nova edició del Premi a la Integració Social a través de la Digitalització en el marc dels Premis d’Innovació Digital de Catalunya 2025

Les candidatures del guardó, que iSocial coorganitza amb GrausTIC, es poden presentar fins el 17 d’octubre
Notícia Fiare. Banca ética

iSocial i Fiare Banca Ètica enforteixen la seva aliança

La Fundació iSocial s’ha incorporat com a sòcia de la cooperativa Fiare Banca Ètica, en el marc d’un acord que també inclou una línia de crèdit per finançar els projectes d’iSocial i el patrocini de diverses publicacions de la nostra fundació.