Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Generalitat de Catalunya
Plataforma que incorpora un xat en línia i un número de Whatsapp amb l’objectiu de detectar i prevenir casos de violència infantil

Tot OK? és una plataforma en línia dirigida a prevenir, detectar i intervenir en situacions de violència que afecten infants i adolescents. Així, proporciona informació i suport tant a les persones que pateixen o han patit violència de manera directa com a aquelles que coneixen algun cas en el seu entorn. El servei està concebut com una ampliació de la línia Infància Respon, que gestiona la Direcció General de Prevenció i Protecció a la Infància i l’Adolescència (DGPPiA), amb l’objectiu de poder arribar més fàcilment a un públic jove.
La plataforma s’organitza en cinc espais diferenciats segons l’edat i el perfil de l’usuari: nens i nenes, adolescents, joves, professionals de l’àmbit de la infància i ciutadania en general. Cada espai utilitza un llenguatge adaptat a les característiques i coneixements del públic a qui s’adreça, per tal de garantir una comunicació clara i accessible. A més, la plataforma incorpora una secció amb diferents materials informatius adaptats a les necessitats de cada persona.
Amb l’objectiu de facilitar la comunicació a infants i adolescents, Tot OK? disposa d’un xat en línia i un número de Whatsapp. Tenint en compte les dificultats de comunicar aquestes situacions per telèfon, aquestes vies permeten una comunicació més propera i adaptada als mitjans que utilitzen els joves i els adolescents.
L’equip professional està format per psicòlegs, educadors socials, treballadors socials i pedagogs. Els i les professionals s’encarreguen d’atendre i detectar situacions de risc i derivar-les als serveis més adequats en cada cas.
Característiques de la innovació
Localització
Catalunya
Col·laboradors / Finançadors
Gobierno de España, Next Generation Catalunya, Next Generation EU, Plan de Recuperación, Transformación y Resilencia, Infància Respon
Gènesi
El telèfon Infància Respon, actiu des de 1997, va registrar el 2023 un nombre molt baix d’infants i adolescents, només un 6,7% de les trucades. Això és degut, en part, a la dificultat que suposa per a infants i joves denunciar un cas així en conversa telefònica. Per aquest motiu, a principis de l’any 2025 es va desenvolupar el xat en línia i el número de Whatsapp, encara en fase de proves, per facilitar la comunicació d’aquestes situacions a infants i joves.

Banc d’innovacions