wSocial, plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials

Publicacions Banc d’innovacions

wSocial, plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials

Generalitat de Catalunya. Departament de Drets Socials

wSocial, és una eina que utilitza la intel·ligència artificial facilita per millorar la intervenció dels serveis socials

Wsocial (1) min

Actualment, la gestió d’informació massiva representa un repte per a la gestió dels serveis socials. wSocial és una eina que permet centralitzar informació amb l’objectiu d’agilitzar els processos administratius i facilitar la tasca dels professionals.

wSocial és un dels sistemes d’informació integrats a la plataforma eSocial, dirigida a fomentar la Transformació Digital al Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya. Aquesta plataforma centralitza i coordina dotze sistemes d’informació (SSII) que cobreixen diversos àmbits dels serveis socials, amb l’objectiu d’homogeneïtzar els processos de treball i facilitar informació completa i actualitzada als professionals dels serveis socials. Dins d’aquest ecosistema digital, wSocial és l’eina prevista per a la intervenció social.

wSocial connecta i estandaritza els sistemes d’informació de les diferents àrees bàsiques de serveis socials (ABSS) i de Drets Socials. A més, disposa de dades de Salut i està preparat per poder accedir a informació d’altres sistemes com Educació o Justícia i d’altres administracions com l’Agència Tributària o la Seguretat Social.

L’eina incorpora un visor de dades de la ciutadania, per tal d’oferir una atenció global i integrada centrada en les seves necessitats. La centralització de dades facilita la planificació d’intervencions, millora l’avaluació dels serveis oferts i augmenta la transparència dels processos, permetent un seguiment més clar i efectiu de cada tràmit.

wSocial utilitza un vocabulari codificat i estandarditzat, anomenat diccionari Intersocial, que possibilita interoperar amb altres serveis socials i altres àmbits d’actuació. Aquest vocabulari inclou termes específics que ajuden a identificar problemàtiques socials o situacions de risc, i està basat en l’estàndard internacional SNOMED CT. A mesura que s’introdueixen dades, recollides normalment a través d’una entrevista entre la persona usuària i la professional social, wSocial detecta de manera automàtica aquestes paraules i termes predeterminats. Gràcies a l’ús d’algoritmes especialitzats, permet així detectar situacions de vulnerabilitat i facilita als professionals formular propostes sobre diferents maneres d’intervenir. Pròximament, wSocial també permetrà gravar, transcriure i traduir automàticament les entrevistes realitzades.

El seu objectiu és simplificar els processos administratius i operatius dels serveis socials, per tal que els professionals puguin destinar més recursos a l’atenció directa a les persones. L’eina proposa un nou model d’intervenció social àgil que millora la qualitat de les relacions entre professionals i ciutadania, oferint un servei més eficaç i accessible.

Banc d’innovacions

Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir
assistent virtual AIMA

AiMA, assistent virtual per combatre la soledat de persones grans

AiMA és una assistent virtual que ofereix acompanyament per combatre la soledat de les persones gran
Ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives

LEION Hey, ulleres intel·ligents de reconeixement automàtic de veu

LEION Hey son unes ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives
Innobreak 27.05 Prevencio de la institucionalitzacio infantil

Prevenció de la institucionalització en la infància i adolescència: drets, famílies i comunitat

Glasgow Intensive Family (Escòcia) i Casa d’Infants (Catalunya). 27 de maig del 2025. Inscripcions obertes.