COTI, xarxa social que facilita la comunicació digital de persones amb dificultats cognitives

Publicacions Banc d’innovacions

COTI, xarxa social que facilita la comunicació digital de persones amb dificultats cognitives

COTI

COTI és una xarxa social que connecta persones amb dificultats cognitives amb els seus familiars i amb professionals de l’àmbit sociosanitari

hyty min

COTI és una xarxa social que facilita la comunicació entre persones amb dificultats cognitives, els seus familiars i professionals sociosanitaris. La plataforma guia la persona usuària en tot moment, detallant els passos que ha de seguir per gaudir de totes les funcions que pot utilitzar. COTI té un funcionament senzill i accessible que s’adapta a aquelles persones que no estan familiaritzades amb la tecnologia o presenten alguna dificultat cognitiva que els hi dificulta el seu ús. El seu objectiu és implicar a familiars i professionals per tal de garantir una experiència digital àgil i inclusiva.

La persona usuària ha de crear un compte i, a través de dos jocs cognitius la plataforma genera una configuració personalitzada de manera automàtica. Aquests jocs breus i interactius avaluen aspectes com la memòria, l’atenció, la velocitat de processament i la capacitat de resolució de problemes. Mitjançant aquest procés, COTI obté informació rellevant sobre les capacitats cognitives de la persona, el seu ritme d’aprenentatge i el nivell d’accessibilitat que necessita.

Amb l’ús de tècniques d’aprenentatge automàtic, interpreta les dades de manera intel·ligent i determina quina modalitat d’ús s’adapta millor a cada perfil. Així, té en compte les noves funcions que les persones usuàries podran anar utilitzant o bé aquelles que a causa del deteriorament cognitiu caldrà adaptar o presentar d’una altra manera.

COTI permet també enviar missatges, consultar el perfil d’un seguidor, gestionar el propi perfil i organitzar i gestionar el dia a dia a través d’una funció d’agenda. A més, inclou funcionalitats específiques per a persones cuidadores, familiars i professionals, per tal que puguin accedir a informació rellevant, gestionar activitats i fer un seguiment del progrés de la persona usuària. Així, facilita la coordinació del suport sociosanitari i fomenta l’autonomia digital de les persones.

Banc d’innovacions

Imatge de Helsinki, destinació del tercer Innotrip,. el 2025

3r Innotrip a Finlàndia

Una delegació formada per 27 representants d’entitats membres d’iSocial ha participat en la tercera edició de l’Innotrip, viatjant a Hèlsinki per conèixer de prop iniciatives innovadores en àmbits com l’habitatge social, l’atenció a la infància, la salut mental, la discapacitat, la inclusió digital o la lluita contra el sensellarisme.
Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK?, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Professionals de les entitats membres d'iSocial participen al 3r Innotrip a Finlàndia

La Fundació iSocial i les seves entitats membres viatgen a Finlàndia en el 3r Innotrip

La visita a entitats i equipaments de Hèlsinki i Espoo durant l’Innotrip ens va permetre conèixer de més a prop algunes iniciatives pioneres d’un dels països amb un estat del benestar més consolidat.
Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir