EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Publicacions Banc d’innovacions

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

Fundació Esclerosi Múltiple

Eina que ofereix recursos per acompanyar emocionalment les persones amb esclerosi múltiple

EMO

EMO és una aplicació que proporciona estratègies d’autogestió emocional per a persones amb esclerosi múltiple, amb l’objectiu de facilitar-los un suport psicològic que les ajudi a fer front al dia a dia amb la malaltia. 

Impulsada des de la Fundació Esclerosi Múltiple, l’aplicació es planteja com un recurs complementari a l’assistència psicològica oferida des de la fundació. EMO promou l’autonomia de les persones usuàries per afrontar crisis emocionals derivades de la convivència amb la malaltia i afavoreix la comunicació amb els professionals implicats en el seu seguiment.   

Per començar a utilitzar l’aplicació, cal crear un perfil i indicar l’any en què es va rebre l’últim diagnòstic. Amb aquesta informació es genera un espai personalitzat que permet avaluar i registrar l’estat emocional de la persona usuària. Per fer-ho, la persona ha d’explicar com se sent i escollir quina emoció predomina en el seu estat d‘ànim actual. A continuació, ha de puntuar la intensitat d’aquesta emoció en una escala de l’1 al 10 i escollir a quin àmbit està vinculada: sanitari, laboral o familiar.  A partir d’aquesta avaluació, l’aplicació proporciona estratègies dirigides a rebaixar la intensitat d’aquesta emoció en un període de dues setmanes. 

La persona usuària té la possibilitat de tornar-se a avaluar quan ho cregui convenient. En cas de veure que l’evolució no ha sigut positiva, l’aplicació facilita el contacte amb els professionals d’una associació d’esclerosi múltiple propera.  

EMO rep dades, les processa mitjançant la Intel·ligència artificial i segons uns criteris preestablerts, i escull les estratègies i recursos que millor s’adapten a la situació concreta de cada persona. Així, ofereix a la persona usuària una sèrie de recursos i tècniques en format d’àudio i text per conèixer i gestionar millor cada emoció. Tota la informació queda registrada, facilitant a la persona usuària conèixer el seu progrés i seleccionar els recursos que li han sigut més útils, els quals quedaran recopilats en una secció anomenada “Les meves estratègies preferides”. A més, els professionals de la salut implicats obtenen dades per millorar les estratègies d’abordatge en l’acompanyament de l’esclerosi múltiple.   

Banc d’innovacions

Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir
assistent virtual AIMA

AiMA, assistent virtual per combatre la soledat de persones grans

AiMA és una assistent virtual que ofereix acompanyament per combatre la soledat de les persones gran
Ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives

LEION Hey, ulleres intel·ligents de reconeixement automàtic de veu

LEION Hey son unes ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives
Innobreak 27.05 Prevencio de la institucionalitzacio infantil

Prevenció de la institucionalització en la infància i adolescència: drets, famílies i comunitat

Glasgow Intensive Family (Escòcia) i Casa d’Infants (Catalunya). 27 de maig del 2025. Inscripcions obertes.