VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Publicacions Banc d’innovacions

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Ampans

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Disseny sense títol (2)

VinculApp és una aplicació mòbil creada per la Fundació Ampans que facilita l’accés a una gran varietat de recursos i serveis especialitzats, destinats a persones amb discapacitat. La seva principal funció és recopilar activitats i informació amb l’objectiu de posar-la a l’abast de persones amb discapacitat o amb trastorns mentals i de les seves famílies.

La plataforma proporciona eines que faciliten la participació activa de les persones amb discapacitat i trastorns de salut mental en activitats socials i educatives, amb l’objectiu de promoure la seva autonomia i inclusió en la comunitat. Consta de tres repositoris que es divideixen en tres seccions: activitats d’oci, coneixement per empoderar l’usuari i contacte amb serveis professionals especialitzats. Presenta una descripció del que ofereix cada lloc que s’inclou en l’aplicació i facilita un canal de contacte amb el servei. A més, agrupa els diferents serveis en categories i permet filtrar segons l’àmbit d’interès.

Es caracteritza per la seva simplicitat d’ús, amb una interfície amigable que facilita la navegació i permet accedir a les funcionalitats de manera ràpida i intuïtiva, adaptant-se a les capacitats tecnològiques de l’usuari. VinculApp s’ofereix en obert a qualsevol persona que instal·li l’app a Espanya, i al mateix temps també proporciona un acompanyament específic i exclusiu a aquelles persones que reben serveis d’habitatge i atenció diürna a la fundació Ampans.

Compta amb una àrea privada que poden utilitzar els familiars de les persones amb discapacitat per comunicar-se amb els professionals de les diferents entitats que inclou l’aplicació, a través d’un xat en línia. Així, s’agilitza la comunicació i es promou un model col·laboratiu eficient entre familiars i professionals que millora la qualitat de l’atenció.

La col·laboració amb diferents entitats i organitzacions del sector garanteix que VinculApp estigui en constant actualització, amb noves funcions i recursos que responen a les necessitats canviants de les persones usuàries. D’aquesta manera, s‘assegura que l’aplicació sigui sempre rellevant i útil per a les persones que la utilitzen. D’altra banda, la cooperació amb professionals de l’àmbit social contribueix a garantir la qualitat i l’eficàcia dels serveis que es presenten a través de la plataforma.

Banc d’innovacions

Usuari utilitzant wSocial

Jordi Amat, director de l’Àrea de TIC del Departament de Drets Socials i Inclusió: “L’objectiu de wSocial és que la informació estigui al servei de tot l’ecosistema social”

Jordi Amat és director de l’Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya. Parlem amb ell per conèixer la nova eina wSocial, el seu funcionament i quin és el desplegament previst.
Fotografia de grup després de l'entrega del premi a la Integració Social a través de la tecnologia, categoria dels premis d'Innovació Social de Catalunya GrausTIC patrocinada per iSocial

La Fundació iSocial i GrausTIC atorguen el Premi a la Integració Social a través de la Digitalització a l’app Dinder Club

Amb aquest premi, la Fundació iSocial vol reconèixer la tasca de Dinder Club, la primera aplicació de cites i plans d’oci per a persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta iniciativa pionera aposta per la inclusió social a través de la tecnologia, oferint un entorn segur i accessible per facilitar relacions personals i activitats grupals.
professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Expert by Experience, professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Aplicació que té com a objectiu fer més accessibles les visites de les persones amb discapacitat als establiments
Innobreak - Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Entre iguals (Catalunya) i Mental Health Support Services for the Elderly (Finland). 2 de desembre del 2025, de 9:00 h a 10:30 h. Inscripcions obertes.
Rehab Lab rep guardó Prácticas con Impacto. Toni Codina, de la Fundació iSocial, i Joel Costa, d'Ampans, recullen el premi min

La Xarxa Rehab-Lab, reconeguda per Plena Inclusión com a “Práctica con Impacto”

La Fundació iSocial va participar a la trobada estatal “Prácticas con Impacto” organitzada per Plena Inclusión a Sevilla, on vam presentar la Xarxa Rehab-Lab davant més de 500 professionals i entitats del sector de la discapacitat intel·lectual
un enfocament comunitari per a la vida independent

KeyRing, un enfocament comunitari per a la vida independent

Un model de suport innovador que promou la vida independent mitjançant xarxes veïnals de suport mutu