VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Publicacions Banc d’innovacions

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Ampans

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

Disseny sense títol (2)

VinculApp és una aplicació mòbil creada per la Fundació Ampans que facilita l’accés a una gran varietat de recursos i serveis especialitzats, destinats a persones amb discapacitat. La seva principal funció és recopilar activitats i informació amb l’objectiu de posar-la a l’abast de persones amb discapacitat o amb trastorns mentals i de les seves famílies.

La plataforma proporciona eines que faciliten la participació activa de les persones amb discapacitat i trastorns de salut mental en activitats socials i educatives, amb l’objectiu de promoure la seva autonomia i inclusió en la comunitat. Consta de tres repositoris que es divideixen en tres seccions: activitats d’oci, coneixement per empoderar l’usuari i contacte amb serveis professionals especialitzats. Presenta una descripció del que ofereix cada lloc que s’inclou en l’aplicació i facilita un canal de contacte amb el servei. A més, agrupa els diferents serveis en categories i permet filtrar segons l’àmbit d’interès.

Es caracteritza per la seva simplicitat d’ús, amb una interfície amigable que facilita la navegació i permet accedir a les funcionalitats de manera ràpida i intuïtiva, adaptant-se a les capacitats tecnològiques de l’usuari. VinculApp s’ofereix en obert a qualsevol persona que instal·li l’app a Espanya, i al mateix temps també proporciona un acompanyament específic i exclusiu a aquelles persones que reben serveis d’habitatge i atenció diürna a la fundació Ampans.

Compta amb una àrea privada que poden utilitzar els familiars de les persones amb discapacitat per comunicar-se amb els professionals de les diferents entitats que inclou l’aplicació, a través d’un xat en línia. Així, s’agilitza la comunicació i es promou un model col·laboratiu eficient entre familiars i professionals que millora la qualitat de l’atenció.

La col·laboració amb diferents entitats i organitzacions del sector garanteix que VinculApp estigui en constant actualització, amb noves funcions i recursos que responen a les necessitats canviants de les persones usuàries. D’aquesta manera, s‘assegura que l’aplicació sigui sempre rellevant i útil per a les persones que la utilitzen. D’altra banda, la cooperació amb professionals de l’àmbit social contribueix a garantir la qualitat i l’eficàcia dels serveis que es presenten a través de la plataforma.

Banc d’innovacions

Imatge de Helsinki, destinació del tercer Innotrip,. el 2025

3r Innotrip a Finlàndia

Una delegació formada per 27 representants d’entitats membres d’iSocial ha participat en la tercera edició de l’Innotrip, viatjant a Hèlsinki per conèixer de prop iniciatives innovadores en àmbits com l’habitatge social, l’atenció a la infància, la salut mental, la discapacitat, la inclusió digital o la lluita contra el sensellarisme.
Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK?, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Professionals de les entitats membres d'iSocial participen al 3r Innotrip a Finlàndia

La Fundació iSocial i les seves entitats membres viatgen a Finlàndia en el 3r Innotrip

La visita a entitats i equipaments de Hèlsinki i Espoo durant l’Innotrip ens va permetre conèixer de més a prop algunes iniciatives pioneres d’un dels països amb un estat del benestar més consolidat.
Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir