La Casa de Carlota, estudi de disseny que promou la inclusió de la diversitat
La Casa de Carlota, estudi de disseny que promou la inclusió de la diversitat
La Casa de Carlota, Roman Reputation Matters
Estudi de disseny que promou la inclusió laboral de les persones amb síndrome de Down i autisme, i de la gent jove
A diferència d’altres iniciatives, La Casa de Carlota no és un centre ocupacional ni un servei d’ajuda, sinó una empresa d’art que busca incorporar perfils diversos per tal d’explorar la creativitat sense limitacions. En els diferents projectes, participen dissenyadors professionals, estudiants d’escoles de disseny, il·lustradors i creatius, així com persones amb capacitats diverses. Els integrants es defineixen com “activistes creatius”.
Característiques de la innovació
Localització
Barcelona, Medellín, Sevilla i Lima
Col·laboradors / Finançadors
—
Gènesi
L’estudi va ser fundat l’any 2013 a Barcelona per José María Batalla, junt amb altres socis de l’àmbit de la publicitat i el sector social. El nom té el seu origen en la filla d’una de les fundadores, la qual té síndrome de Down.
Nivell d’implantació
La Casa de Carlota és la primera empresa espanyola que va obtenir el Segell B, que acredita que una entitat compleix amb alts estàndards de rendiment social i ambiental, transparència i responsabilitat. A més, el projecte ha rebut nombrosos reconeixements pel seu caràcter innovador com el LAUS Or, el Premi Europeu de Disseny i el Premi Ciutat de Barcelona. A més, l’any 2018 van ser convidats a explicar el seu model de negoci a la seu de les Nacions Unides a Nova York.
Banc d’innovacions