Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Publicacions Banc d’innovacions

Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Crisis Text Line

Línia directa de prevenció del suïcidi que, a més d’oferir acompanyament, suport emocional i intervencions a domicili a milers de persones que passen per situacions difícils, compta amb un algoritme que permet als voluntaris del servei d’identificar quines persones tenen un alt risc de suïcidi i necessiten, per tant, una intervenció més urgent.

El servei funciona de manera que la persona que es troba en crisis envia un missatge dient “HOME” al número 741741, i un voluntari especialitzat hi respon de manera ràpida i en temps real. El servei fa tot el possible per ajudar les persones en moments d’alteració o crisis, escoltant-les, aconseguint tranquil·litzar-les, i oferint-li suggeriments per superar les seves dificultats.

Tractant-se d’un servei que rep milers de sol·licituds, decidir a qui ajudar primer en moments d’inundació de missatges pot ser una decisió de vida o mort. Per això Crisis Text Line utilitza un algoritme per identificar a les persones amb alt risc de suïcidi i poder intervenir amb la màxima rapidesa en aquests casos.

Mitjançant l’aprenentatge automàtic (machine learning), l’algoritme d’intel·ligència artificial analitza les paraules i els emojis que poden indicar que una persona té un alt risc d’ideació suïcida o d’autolesió. El sistema desenvolupat es basa en l’anàlisi de 30 milions de missatges que el servei ha intercanviat amb els usuaris en els últims anys, i d’aquesta manera és capaç de posicionar com a emergència aquelles converses amb patrons d’alt risc que necessiten ser atesos amb més urgència. Gràcies a això, el 94% de les persones en risc greu i imminent de suïcidi reben una intervenció en menys de 5 minuts.  

A més, les dades recopilades ofereixen al servei informació molt rellevant sobre la salut mental de les persones usuàries. Per exemple, ha conclòs que el dimecres és el dia de la setmana que més ansietat provoca, i que les crisis d’autolesions tenen lloc principalment durant la matinada.

Banc d’innovacions

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials

SoliVet, servei que ofereix acompanyament a persones en una situació vulnerable i a les seves mascotes

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials
SocialTV converteix qualsevol televisor en una eina fàcil d’utilitzar per a trucades, recordatoris i contingut interactiu

SocialTV, Una plataforma digital simplificada per connectar i donar suport a la gent gran

SocialTV converteix qualsevol televisor en una eina fàcil d’utilitzar per a trucades, recordatoris i contingut interactiu
Plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials i optimitza els processos

SimbiòTIC, plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials

Plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials i optimitza els processos
Clubs de lectura fàcil per fomentar l’accessibilitat de la cultura

Clubs de lectura fàcil que promouen la inclusió en l’accés a la cultura

Clubs de lectura fàcil per fomentar l’accessibilitat de la cultura
WelcoMe, aplicació que facilita les visites de les persones amb discapacitat als establiments

WelcoMe, aplicació que facilita les visites de les persones amb discapacitat als establiments

Aplicació que té com a objectiu fer més accessibles les visites de les persones amb discapacitat als establiments
Social Work Way és una app que promou els intercanvis entre treballadors socials

The Social Work Way, aplicació que dona suport a treballadors socials

Eina que dona suport, formació i acompanyament als professionals del sector social