Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Publicacions Banc d’innovacions

Crisis text line, prevenció del suïcidi per mitjà d’intel·ligència artificial

Crisis Text Line

Línia directa de prevenció del suïcidi que, a més d’oferir acompanyament, suport emocional i intervencions a domicili a milers de persones que passen per situacions difícils, compta amb un algoritme que permet als voluntaris del servei d’identificar quines persones tenen un alt risc de suïcidi i necessiten, per tant, una intervenció més urgent.

El servei funciona de manera que la persona que es troba en crisis envia un missatge dient “HOME” al número 741741, i un voluntari especialitzat hi respon de manera ràpida i en temps real. El servei fa tot el possible per ajudar les persones en moments d’alteració o crisis, escoltant-les, aconseguint tranquil·litzar-les, i oferint-li suggeriments per superar les seves dificultats.

Tractant-se d’un servei que rep milers de sol·licituds, decidir a qui ajudar primer en moments d’inundació de missatges pot ser una decisió de vida o mort. Per això Crisis Text Line utilitza un algoritme per identificar a les persones amb alt risc de suïcidi i poder intervenir amb la màxima rapidesa en aquests casos.

Mitjançant l’aprenentatge automàtic (machine learning), l’algoritme d’intel·ligència artificial analitza les paraules i els emojis que poden indicar que una persona té un alt risc d’ideació suïcida o d’autolesió. El sistema desenvolupat es basa en l’anàlisi de 30 milions de missatges que el servei ha intercanviat amb els usuaris en els últims anys, i d’aquesta manera és capaç de posicionar com a emergència aquelles converses amb patrons d’alt risc que necessiten ser atesos amb més urgència. Gràcies a això, el 94% de les persones en risc greu i imminent de suïcidi reben una intervenció en menys de 5 minuts.  

A més, les dades recopilades ofereixen al servei informació molt rellevant sobre la salut mental de les persones usuàries. Per exemple, ha conclòs que el dimecres és el dia de la setmana que més ansietat provoca, i que les crisis d’autolesions tenen lloc principalment durant la matinada.

Banc d’innovacions

OROI, plataforma de realitat virtual per millorar la qualitat de vida de la gent gran

Oroi, eina de realitat virtual orientada a l’estimulació física i cognitiva de les persones grans

Plataforma de realitat virtual dissenyada per promoure l’estimulació física i cognitiva de la gent gran
Oroi, eina de realitat virtual orientada a l'estimulació física i cognitiva de les persones grans

Silverce, plataforma que facilita compartir pis a persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada

Iniciativa que fomenta la convivència entre persones majors de 50 anys per combatre la soledat no desitjada
Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK?, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir