e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

Publicacions Banc d’innovacions

e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

La Rueca Asociación 

Usuària utilitzant l'aplicació eRueca amb el mòbil

Centre social virtual que ofereix informació, orientació i acompanyament a persones en situació d’exclusió social mitjançant una connexió multicanal en línia.

e-Rueca està disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, i és un servei totalment gratuït. L’aplicació està dissenyada com un centre d’atenció física, un edifici amb diverses plantes i sales d’atenció on els usuaris poden trobar i interactuar amb equips de professionals disposats a ajudar-los, oferir-los suport i proporcionar-los informació. Els més de 10 tècnics implicats en aquest projecte ofereixen un suport a l’usuari en diferents camps d’intervenció. De les vuit sales que e-Rueca posa a disposició de l’usuari, n’hi ha cinc dedicades a l’atenció social i psicològica directa: la Sala de Psicologia, la Sala de Treball, la Sala Jurídica i d’Estrangeria, la Sala d’Atenció Social i la Sala Jove; en elles, ofereixen des d’assessoria legal per a persones estrangeres, fins a mediació. També ofereixen la resposta a algunes preguntes freqüents relacionades amb cada àmbit d’intervenció i una secció de recursos en format text i vídeo. Amb aquestes cinc sales, es cobreixen les diferents necessitats d’acompanyament i de suport de les persones en situació d’exclusió social, tenint sempre en compte la seva casuística.

Les tres sales restants són: la Recepció, que ofereix informació sobre el projecte i les seves fites; la Sala d’Exposicions, en la qual es recullen eines i recursos (passatemps, jocs, tests, infografies…) amb l’objectiu de visibilitzar situacions i col·lectius en vulnerabilitat social; i l’auditori, un espai de trobada per a professionals del tercer sector on s’inclouen novetats relacionades amb la formació online, els webinars o els esdeveniments que l’entitat posa a disposició dels professionals.

La comunicació entre usuaris i professionals és possible a través de diverses vies. La més directa és el xat instantani, però també és possible realitzar consultes per SMS, WhatsApp, correu electrònic o videotrucada. I si la persona usuària ho demana, també es contempla la possibilitat d’atendre-la de manera presencial, amb opció híbrida. L’equip de professionals respon en un temps màxim de 48 hores. Així, de forma senzilla i mitjançant dispositius mòbils, tauletes i ordinadors, les persones més vulnerables poden contactar i rebre l’atenció que necessiten de manera ràpida i àgil.

Banc d’innovacions

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l'oci a persones amb discapcitat

VinculApp, aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat

VinculApp és una aplicació mòbil per facilitar l’accés a l’oci a persones amb discapacitat
Imatge PrevenSI

PrevenSI, prevenció de l’abús sexual infantil

PrevenSI és una plataforma digital per a la prevenció de l’abús sexual infantil.
Imatge d'una persona amb necessitats d'accessibilitat digital

Acctua, solució tecnològica que promou l’accessibilitat digital a Internet

Acctua és un servei digital online que promou l’accessibilitat digitial a les persones que ho necessiten.
Fitxa Soy yo literal

Soy yo literal, plataforma digital sobre salut mental per a joves

Soy yo literal és una plataforma digital que promou la salut mental entre els joves
Fokus PI

FOKUS PI, aplicació que facilita la planificació social digital

FOKUS PI és una eina de suport en la presa de decisions destinada a professionals del sector social, sanitari i educatiu
BCI

BCI, dispositiu que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives

El BCI és una innovació tecnològica que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives