e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

Publicacions Banc d’innovacions

e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

La Rueca Asociación 

Usuària utilitzant l'aplicació eRueca amb el mòbil

Centre social virtual que ofereix informació, orientació i acompanyament a persones en situació d’exclusió social mitjançant una connexió multicanal en línia.

e-Rueca està disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, i és un servei totalment gratuït. L’aplicació està dissenyada com un centre d’atenció física, un edifici amb diverses plantes i sales d’atenció on els usuaris poden trobar i interactuar amb equips de professionals disposats a ajudar-los, oferir-los suport i proporcionar-los informació. Els més de 10 tècnics implicats en aquest projecte ofereixen un suport a l’usuari en diferents camps d’intervenció. De les vuit sales que e-Rueca posa a disposició de l’usuari, n’hi ha cinc dedicades a l’atenció social i psicològica directa: la Sala de Psicologia, la Sala de Treball, la Sala Jurídica i d’Estrangeria, la Sala d’Atenció Social i la Sala Jove; en elles, ofereixen des d’assessoria legal per a persones estrangeres, fins a mediació. També ofereixen la resposta a algunes preguntes freqüents relacionades amb cada àmbit d’intervenció i una secció de recursos en format text i vídeo. Amb aquestes cinc sales, es cobreixen les diferents necessitats d’acompanyament i de suport de les persones en situació d’exclusió social, tenint sempre en compte la seva casuística.

Les tres sales restants són: la Recepció, que ofereix informació sobre el projecte i les seves fites; la Sala d’Exposicions, en la qual es recullen eines i recursos (passatemps, jocs, tests, infografies…) amb l’objectiu de visibilitzar situacions i col·lectius en vulnerabilitat social; i l’auditori, un espai de trobada per a professionals del tercer sector on s’inclouen novetats relacionades amb la formació online, els webinars o els esdeveniments que l’entitat posa a disposició dels professionals.

La comunicació entre usuaris i professionals és possible a través de diverses vies. La més directa és el xat instantani, però també és possible realitzar consultes per SMS, WhatsApp, correu electrònic o videotrucada. I si la persona usuària ho demana, també es contempla la possibilitat d’atendre-la de manera presencial, amb opció híbrida. L’equip de professionals respon en un temps màxim de 48 hores. Així, de forma senzilla i mitjançant dispositius mòbils, tauletes i ordinadors, les persones més vulnerables poden contactar i rebre l’atenció que necessiten de manera ràpida i àgil.

Banc d’innovacions

Manawanui

Manawanui, Self-Directed Support per a persones amb discapacitat

Manawanui és un projecte que té com a objectiu potenciar l’autonomia i llibertat d’escollir de les persones amb discapacitat
Morphic

Morphic, tecnologia que millora l’accessibilitat dels ordinadors per a persones amb discapacitat

Morphic és una aplicació que permet adaptar els ordinadors a les diferents necessitats de les persones amb discapacitat
V-TOOLS

V-TOOLS, realitat virtual aplicada a la innovació social

V-TOOLS és un projecte que combina la tecnologia i la innovació social a través d’experiències immersives amb l’objectiu de millorar la vida de les persones i les comunitats
Imatges Posts Web 75 min

Jooay, aplicació que ajuda els nens amb discapacitat a trobar activitats de lleure

Jooay és una aplicació gratuïta que connecta l’oferta d’activitats de lleure amb famílies d’infants amb discapacitat