e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

Publicacions Banc d’innovacions

e-Rueca, suport virtual a la ciutadania en risc d’exclusió

La Rueca Asociación 

Usuària utilitzant l'aplicació eRueca amb el mòbil

Centre social virtual que ofereix informació, orientació i acompanyament a persones en situació d’exclusió social mitjançant una connexió multicanal en línia.

e-Rueca està disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, i és un servei totalment gratuït. L’aplicació està dissenyada com un centre d’atenció física, un edifici amb diverses plantes i sales d’atenció on els usuaris poden trobar i interactuar amb equips de professionals disposats a ajudar-los, oferir-los suport i proporcionar-los informació. Els més de 10 tècnics implicats en aquest projecte ofereixen un suport a l’usuari en diferents camps d’intervenció. De les vuit sales que e-Rueca posa a disposició de l’usuari, n’hi ha cinc dedicades a l’atenció social i psicològica directa: la Sala de Psicologia, la Sala de Treball, la Sala Jurídica i d’Estrangeria, la Sala d’Atenció Social i la Sala Jove; en elles, ofereixen des d’assessoria legal per a persones estrangeres, fins a mediació. També ofereixen la resposta a algunes preguntes freqüents relacionades amb cada àmbit d’intervenció i una secció de recursos en format text i vídeo. Amb aquestes cinc sales, es cobreixen les diferents necessitats d’acompanyament i de suport de les persones en situació d’exclusió social, tenint sempre en compte la seva casuística.

Les tres sales restants són: la Recepció, que ofereix informació sobre el projecte i les seves fites; la Sala d’Exposicions, en la qual es recullen eines i recursos (passatemps, jocs, tests, infografies…) amb l’objectiu de visibilitzar situacions i col·lectius en vulnerabilitat social; i l’auditori, un espai de trobada per a professionals del tercer sector on s’inclouen novetats relacionades amb la formació online, els webinars o els esdeveniments que l’entitat posa a disposició dels professionals.

La comunicació entre usuaris i professionals és possible a través de diverses vies. La més directa és el xat instantani, però també és possible realitzar consultes per SMS, WhatsApp, correu electrònic o videotrucada. I si la persona usuària ho demana, també es contempla la possibilitat d’atendre-la de manera presencial, amb opció híbrida. L’equip de professionals respon en un temps màxim de 48 hores. Així, de forma senzilla i mitjançant dispositius mòbils, tauletes i ordinadors, les persones més vulnerables poden contactar i rebre l’atenció que necessiten de manera ràpida i àgil.

Banc d’innovacions

Energy Control

Energy Control, servei d’anàlisi de drogues per reduir riscos

Energy Control és un programa d’anàlisi de drogues que promou el consum responsable
BetiON

Servei de teleassistència predictiva en l’atenció domiciliària

La Fundació Adinberri ha posat en marxa un servei de teleassistència predictiva que permet anticipar i actuar a través d’un pla d’intervenció personalitzada basat en el model 4P: predicció, prevenció, personalització i participació.
From Your Eyes

From your eyes, eines tecnològiques d’IA per a persones amb discapacitat visual

From Your Eyes impulsa solucions basades en Intel·ligència Artificial per millorar el dia a dia de les persones amb discapacitat visual.
Reviu

Reviu, plataforma que fomenta la transparència en l’accés a l’habitatge

Reviu és una plataforma en línia per compartir i buscar ressenyes de pisos, amb l’objectiu principal d’oferir informació transparent i real sobre el mercat immobiliari.
I·ROC

I·ROC, eina que avalua el procés de recuperació dels usuaris de serveis de salut mental

I·ROC és una eina que permet mesurar el procés de recuperació de les persones que utilitzen serveis de salut mental
SmartSocks

SmartSocks, mitjons que detecten el malestar en persones amb demència

SmartSocks són mitjons intel·ligents que permeten detectar situacions de risc en persones amb demència