ELPIDA, comunitat d’aprenentatge per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual
ELPIDA, comunitat d’aprenentatge per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual
Foundation of Research and Technology, Grècia
Plataforma d’aprenentatge virtual lliure per proporcionar coneixements i habilitats destinats a donar suport a les necessitats dels infants i joves amb discapacitat intel·lectual. Inclou sis mòduls educatius interactius que aporten formació en àrees clau, que s’han identificat prèviament amb la participació activa de familiars de persones amb discapacitat intel·lectual. Aquests temes i àrees són: drets humans, comunicació, envelliment, gestió de l’estrès, transició a la vida adulta i salut sexual.
L’objectiu principal del projecte ELPIDA és millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual mitjançant l’apoderament dels membres de la família i, especialment, dels pares. Els socis del projecte creuen que els coneixements que els pares de les persones amb discapacitat intel·lectual obtindran a través d’aquesta plataforma educativa tindran un impacte positiu en els seus fills/es amb discapacitat intel·lectual i contribuiran a una millor transició a la vida adulta, a la inclusió social i a una millor qualitat de vida en general.
També es pretén crear una gran comunitat de pràctica activa de persones ben informades i adequadament equipades que se sentin competents per donar suport a les necessitats del seu familiar amb discapacitat intel·lectual.
Característiques de la innovació
Localització
Heraklion, Creta, Grècia
Col·laboradors / Finançadors
European Parents Association, Bèlgica; Puzzle SE, Grècia; Center for Specialpædagogiske Børnetilbud (CSB), Dinamarca; Internationaler Bund (IB), Alemanya; Oslo Metropolitan University, Noruega; Programa Erasmus+, CE
Gènesi
El projecte neix de l’observació que la majoria de les qüestions educatives relacionades amb la discapacitat intel·lectual se centren en les pròpies persones afectades o en els professionals que els atenen, per dotar-los d’estratègies educatives i de suport adequades. Sovint es passa per alt la necessitat de proporcionar als pares la informació i les habilitats necessàries per donar un millor suport als seus fills/es amb discapacitat intel·lectual. Els pares, però, tenen un paper important a l’hora de donar suport als seus fills/es per convertir-se en membres actius de la societat i tenir una bona qualitat de vida.
Nivell d’implantació
La plataforma educativa en línia està disponible en sis idiomes: danès, anglès, alemany, grec, noruec i portuguès, mentre que la versió francesa es troba en procés de desenvolupament.
Banc d’innovacions