Intel·ligència Artificial per gestionar millor l’atenció domiciliària municipal
Intel·ligència Artificial per gestionar millor l’atenció domiciliària municipal
Ajuntament de Helsingborg
Eina d’Intel·ligència Artificial que permet gestionar de manera més preventiva, pro-activa i eficient els serveis d’atenció domiciliària municipals.
L’algoritme utilitza l’historial de dades de cada ciutadà/na i una avaluació del seu estat funcional realitzada pels professionals de serveis socials d’acord amb l’índex ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health). A partir de patrons identifica les persones amb alt risc de tenir necessitats futures extenses, determina el potencial de millora amb les intervencions adequades, identifica quins individus i esforços és més probable que proporcionin una millora duradora, i activa les mesures preventives concretes que permetin frenar o retardar la necessitat de rebre serveis d’atenció domiciliària.
Alhora, suposa una eina de suport per als professionals socials municipals, atès que els ajuda a mesurar millor els esforços invertits per a cada situació, a dirigir els recursos cap allà on podran ser més útils, a reduir el temps dedicat a tasques administratives innecessàries, o a reduir l’estrès causat pel risc de prendre decisions incorrectes o massa tardanes en relació a la intervenció o la resposta que necessita cada persona.
Característiques de la innovació
Localització
Helsingborg, Suècia
Col·laboradors / Finançadors
Ensolutions
Gènesi
Els serveis socials locals de Helsingborg no disposaven dels recursos ni del personal suficient per treballar de manera proactiva amb tots els habitants. A més, degut a l’evolució demogràfica, cada vegada més persones necessiten atenció i cures, amb uns recursos que no augmenten al mateix ritme.
És per això que l’ajuntament de la ciutat va impulsar aquesta iniciativa, amb l’objectiu de guanyar eficiència, estalviar recursos, i poder-los dedicar a oferir un sistema de cures més personalitzades i preventives.
Banc d’innovacions