iSocial participa a la cloenda de la 2a Crida del Programa Transforma del HISS amb el projecte Nidus Desinstitucionalització

Publicacions Notícies

iSocial participa a la cloenda de la 2a Crida del Programa Transforma del HISS amb el projecte Nidus Desinstitucionalització

Els participants de la 2a Crida del HISS en una foto de grup, amb el logo del HISS. iSocial hi ha participat amb el projecte Nidus Desinstitucionalització.

A la cloenda de la 2a Crida del Programa Transforma del HiSS, iSocial ha presentat els resultats del projecte Nidus Desinstitucionalització, que aposta per l’ús d’aquesta app com a suport per a persones amb problemes de salut mental en el seu camí cap a la vida independent

El passat 28 d’octubre, la Fundació iSocial va participar a l’acte de cloenda de la 2a Crida del Programa Transforma del Hub d’Innovació Social i Sanitària (HiSS), celebrat a Terrassa. Aquesta edició ha abordat el repte “Alternatives Comunitàries a la Institucionalització”, amb l’objectiu d’impulsar nous models d’atenció centrats en la persona i en la comunitat.

En aquest marc, hem presentat els resultats del projecte Nidus Desinstitucionalització, que explora com la nostra app Nidus pot ajudar persones amb problemes de salut mental a fer el pas cap a la vida comunitària. Durant el projecte, hem incorporat una nova funcionalitat: un assistent virtual basat en IA, dissenyat per oferir suport pràctic i empàtic en el dia a dia.

El projecte, realitzat amb la col·laboració de Pere Claver Grup, de l’Institut Pere Mata, del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, d’Antares Consulting i InQBarna, ha tingut una durada d’un any, que inclou un pilot de sis setmanes amb persones usuàries de les entitats esmentades, i ha comptat amb el suport del HiSS, que ens ha proporcionat formacions per millorar la gestió i l’impacte del projecte.

Els resultats del pilot mostren una tendència molt positiva:

  • Les persones participants valoren l’experiència amb 4,4 sobre 5.
  • Destaquen la facilitat per contactar amb professionals (4,3) i l’utilitat de l’assistent virtual (4,4).
  • Moltes persones afirmen que l’app les ha ajudat a sentir-se més autònomes i a vincular-se millor amb els serveis i la comunitat.

Aquestes dades posen en valor el potencial de Nidus com a eina per fomentar la vida independent i la inclusió comunitària en processos de desinstitucionalització psiquiàtrica.

Vols saber més sobre Nidus? Consulta tota la informació aquí!

Actualitat

Usuari utilitzant wSocial

Jordi Amat, director de l’Àrea de TIC del Departament de Drets Socials i Inclusió: “L’objectiu de wSocial és que la informació estigui al servei de tot l’ecosistema social”

Jordi Amat és director de l’Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya. Parlem amb ell per conèixer la nova eina wSocial, el seu funcionament i quin és el desplegament previst.
Fotografia de grup després de l'entrega del premi a la Integració Social a través de la tecnologia, categoria dels premis d'Innovació Social de Catalunya GrausTIC patrocinada per iSocial

La Fundació iSocial i GrausTIC atorguen el Premi a la Integració Social a través de la Digitalització a l’app Dinder Club

Amb aquest premi, la Fundació iSocial vol reconèixer la tasca de Dinder Club, la primera aplicació de cites i plans d’oci per a persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta iniciativa pionera aposta per la inclusió social a través de la tecnologia, oferint un entorn segur i accessible per facilitar relacions personals i activitats grupals.
Innobreak - Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Entre iguals (Catalunya) i Mental Health Support Services for the Elderly (Finland). 2 de desembre del 2025, de 9:00 h a 10:30 h. Inscripcions obertes.
Rehab Lab rep guardó Prácticas con Impacto. Toni Codina, de la Fundació iSocial, i Joel Costa, d'Ampans, recullen el premi min

La Xarxa Rehab-Lab, reconeguda per Plena Inclusión com a “Práctica con Impacto”

La Fundació iSocial va participar a la trobada estatal “Prácticas con Impacto” organitzada per Plena Inclusión a Sevilla, on vam presentar la Xarxa Rehab-Lab davant més de 500 professionals i entitats del sector de la discapacitat intel·lectual