iSocial presenta 9 tipus de Quadres de Comandament per a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials

Publicacions Notícies

iSocial presenta 9 tipus de Quadres de Comandament per a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials

, ,
Notícia webinar Quadres de Comandament

Els nous Quadres de Comandament permeten resoldre la dispersió de fonts d’informació en una sola aplicació. Dotze Àrees Bàsiques de Serveis Socials de Catalunya ja disposen d’aquesta eina informàtica

Els Equips Bàsics de Serveis Socials dels Ajuntaments i el Consells Comarcals generalment han de treballar amb una gran diversitat d’aplicacions i fonts d’informació. Aquesta dispersió dificulta l’anàlisi de les dades, la presa de decisions, la planificació i l’avaluació.

Per aquest motiu, des de 2023 la Fundació iSocial ha desenvolupat Quadres de Comandament per a una dotzena d’Àrees Bàsiques d’arreu del territori, en el marc del projecte DigitaliSSB. Aquests Quadres de Comandament permeten consolidar tota la informació d’interès en una sola aplicació molt visual i fàcil de gestionar, i ofereixen informació detallada sobre les persones ateses, els serveis que es presten, els costos dels serveis o la càrrega de treball que tenen les diferents professionals de l’EBAS, entre altres funcions.

Els Quadres de Comandament desenvolupats s’han elaborat escoltant les necessitats específiques de cada Àrea Bàsica, i adaptant-los a la seva realitat i a les dades que tenen disponibles. Les primeres dotze Àrees Bàsiques que ja disposen de Quadres de Comandament són els Ajuntaments de Tarragona, de Girona, de Reus, d’Amposta, de Calafell, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, els Consells Comarcals del Vallès Oriental, dels Pallars Sobirà, de l’Alt Penedès i de la Ribera d’Ebre, la Mancomunitat La Plana, i el Consorci d’Acció Social d’Osona.

En un webinar celebrat avui, 29 de novembre, adreçat a les 109 Àrees Bàsiques de Serveis Socials de Catalunya, la Fundació iSocial ha presentat amb detall, a partir d’exemples reals, un total de 9 tipus de Quadres de Comandament relatius a diferents àmbits d’activitat i de gestió de les Àrees Bàsiques:

  1. Quadre de Comandament d’Ajuts d’urgència social
  2. Quadre de Comandament d’Atenció a persones usuàries
  3. Quadre de Comandament del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD)
  4. Quadre de Comandament de Teleassistència
  5. Quadre de Comandament dels serveis d’Infància
  6. Quadre de Comandament d’atenció a la Dependència
  7. Quadre de Comandament de les valoracions SSM-CAT
  8. Quadre de Comandament de càrregues de treball de les professionals de l’EBAS
  9. Quadre de Comandament de serveis d’habitatge i altres serveis.

Cada Àrea Bàsica pot disposar de diversos tipus de Quadres de Comandament, que s’integren tots en una sola aplicació mitjançant un menú de navegació.

La presentació l’ha realitzat Francesc Oliveras, enginyer informàtic de la Fundació iSocial i expert en sistemes d’informació de Serveis Socials.

Les Àrees Bàsiques interessades a disposar d’aquesta eina que facilita l’anàlisi, la presa de decisions, la planificació i l’avaluació, poden posar-se en contacte amb la Fundació iSocial.

Actualitat

Llars compartides Nova entitat membre

Llars Compartides s’incorpora a la Fundació iSocial

L’entitat Llars Compartides, que promou un model d’envelliment digne i en companyia per a persones grans amb rendes baixes, s’incorpora com a nova membre de la Fundació iSocial
Persona usuària de Mifas a Girona

El Grup Mifas s’incorpora com a nova entitat membre de la Fundació iSocial

L’entitat gironina Grup Mifas aportarà la seva expertesa en l’àmbit de la discapacitat física com a nou membre de la Fundació iSocial
Jornada Anual Rehab-Lab

Primera Jornada Anual de la xarxa Rehab-Lab a Barcelona 

Hem acreditat els nous laboratoris de fabricació (FabLabs) de les 10 entitats d’arreu de Catalunya que s’han incorporat a la xarxa Rehab-Lab 
Notícia Fiare. Banca ética

iSocial i Fiare Banca Ètica enforteixen la seva aliança

La Fundació iSocial s’ha incorporat com a sòcia de la cooperativa Fiare Banca Ètica, en el marc d’un acord que també inclou una línia de crèdit per finançar els projectes d’iSocial i el patrocini de diverses publicacions de la nostra fundació.
L'equip d'iSocial al l'European Social Services Conference ESSC 2025, davant l'estand de Nidus

La Fundació iSocial assisteix a la European Social Services Conference (ESSC 2025) amb dues iniciatives que posen en valor la innovació social

La nostra app Nidus i el projecte Vincles Alt Pirineu-Aran contra la soledat no desitjada han sigut dues de les protagonistes de l’ESSC 2025