CRE-e, multicanal d’orientació per a la ocupabilitat laboral

Publicacions Banc d’innovacions

CRE-e, multicanal d’orientació per a la ocupabilitat laboral

Creu Roja

Servei remot per orientar en la recerca de feina a persones desocupades, dirigit a resoldre dubtes i acompanyar en el procés d’ocupabilitat a través de diferents canals i activitats online.

El seu objectiu és dotar d’eines i d’informació a les persones que busquen feina, a través d’una línia de telèfon gratuïta, correu electrònic, un canal de Whatsapp i de les xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter). Amb una trucada o missatge, els professionals del servei faciliten una resposta personalitzada en menys de 72 hores a les qüestions i consultes que els usuaris els plantegen.

De manera complementària, el multicanal CRE-e compta amb una plataforma de continguts accessibles per a tothom de manera gratuïta. Les eines principals són dues; la primera es tracta de conferències online que busquen ajudar les persones a millorar la seva ocupabilitat. Cada setmana conviden a ponents experts per parlar de diverses temàtiques: recursos d’ocupació i formació, eines per a la recerca de feina, mercat laboral, i possibles nínxols del mercat. També tracten iniciatives concretes dirigides a joves, consells per a donar visibilitat al currículum per persones de més de 50 anys, i eines per a treballar les competències digitals, entre d’altres. En segon lloc, dins de la plataforma web hi ha tota mena de recursos clau a fi que les persones puguin resoldre dubtes de manera autònoma. A més, s’inclou contingut específic en temàtiques per a dones (violència de gènere, drets laborals…etc.)

CRE-e complementa els itineraris personalitzats que es desenvolupen a Creu Roja des de 2014 per a persones en risc d’exclusió social, una resposta integral a persones que presenten situacions i trajectòries diverses, per tal de poder pal·liar la situació de vulnerabilitat que viuen.

Banc d’innovacions

dummy-img

AiMA, assistent virtual per combatre la soledat de persones grans

AiMa és una assistent virtual per a combatre la soledat de persones grans
Ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives

LEION Hey, ulleres intel·ligents de reconeixement automàtic de veu

LEION Hey son unes ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives
Imatge on una dona porta el menjar a una senyora en cadira de rodes

TalX, aplicació de missatgeria per a persones amb discapacitats motores

Aplicació de missatgeria inclusiva que facilita la comunicació entre persones amb discapacitat motora i les professionals encarregades de la seva cura
EMO eina que ofereix suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO és una aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple
Coaching per a joves

Ready4life, aplicació de coaching per a joves

Ready4life és una aplicació de coaching anònima per ajudar joves a afrontar diferents problemàtiques mentals
Xarxa social COTI

COTI, xarxa social que facilita la comunicació digital de persones amb dificultats cognitives

COTI és una xarxa social que connecta persones amb dificultats cognitives amb els seus familiars i amb professionals de l’àmbit sociosanitari