Suport per a redefinir metodologies, eines de treball, competències i habilitats.
La transformació digital és avui un repte inajornable per a les organitzacions de Serveis Socials, no només per l’adaptació a una societat en transformació i a una ciutadania cada vegada més digitalitzada, sinó alhora perquè es tracta d’una transformació que va associada a altres transformacions que el sistema de Serveis Socials també necessita: la personalització dels serveis, l’empoderament de les persones usuàries, el reforç de l’acció preventiva, l’impuls de la intervenció grupal i comunitària, l’agilització dels temps de resposta, la simplificació dels processos administratius, o disposar d’informació que ajudi a la planificació dels serveis.
Aquestes transformacions dels Serveis Socials han de donar resposta a una ciutadania cada vegada més informada i exigent, que planteja demandes amb expectatives d’uns serveis públics de més qualitat, així com un nou rol i acompanyament per part dels equips professionals.
Però la incorporació dels avenços tecnològics en els processos d’acompanyament i suport a les persones suposa un canvi de paradigma i alhora és una oportunitat professional que requereix redefinir metodologies, eines de treball, competències i habilitats. I, a més, cal fer-ho procurant l’empoderament de les persones usuàries i garantint la inclusió digital, l’accessibilitat universal i la usabilitat.
Tot això exigeix un bon diagnòstic previ, el disseny d’un pla de canvi adaptat a la situació, les particularitats i les capacitats de cada territori, i un acompanyament per implementar-lo.
Objectu
Elaborar un diagnòstic i un pla de transformació digital adaptat a la situació i a les particularitats del territori, i acompanyar l’equip de Serveis Socials per a la seva satisfactòria implementació.
Destinataris
Equips directius, coordinadors/es d’equips, responsables de planificació.
Format i durada
Semi-presencial. L’abast i la durada del servei s’acorden amb cada organització en funció de les seves característiques i necessitats.
Equip expert
Liderat per Francesc Oliveras, membre de l’equip d’iSocial, informàtic expert en TIC en l’àmbit dels Serveis socials, l’eAdministració i la Signatura Electrònica. Ha estat Director General de l’empresa pública CatCERT i actualment és el responsable de l’oficina tècnica del sistema d’informació GESS dels serveis socials bàsics de 5 organismes comarcals gironins.
Preu i comandes
Escriure a isocial@isocial.cat
Altres serveis d’acompanyament
Implementació del Self-directed Support
Oferim un acompanyament grupal per posar en pràctica aquesta metodologia innovadora d’intervenció social.
Gestió del canvi en organitzacions de serveis socials
Acompanyem a directius i a equips en el disseny i la implementació d’un projecte de canvi o de millora en l’organització.
Pla de comunicació dels serveis socials
Diagnostiquem les necessitats de millora de la comunicació i la imatge dels serveis socials i dissenyem un pla de millora.