iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”
24 de novembre de 2022
En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
El sistema de serveis socials no pot ignorar l’ús de la tecnologia i ha d’adaptar els serveis que presta a l’entorn digital en el qual vivim.
La Fundació iSocial va presentar ahir l’informe sobre Innovació tecnològica i serveis socials durant un acte a l’auditori de l’empresa NTT Data, a Barcelona.
L’obertura de l’acte va ser a càrrec de la Sra. Montse Cervera, presidenta de la Fundació iSocial, seguida de la presentació de l’informe a càrrec del Sr. Toni Codina, director de la Fundació.
El Sr. Miquel Estapé, director d’Estratègia i Innovació de l’ Administració Oberta de Catalunya (AOC), va presentar les oportunitats, riscos i reptes de la innovació tecnològica per al sector dels serveis socials establint les persones com a eix central i defensant que la tecnologia és un mitjà i no un fi. També va destacar la importància de les dades i de la seva gestió per a un correcte funcionament de les organitzacions dels serveis socials, tant públiques com del tercer sector.
La Sra. Mariola Dinarès va conduir tota la jornada, moderant també el debat que es va realitzar sota el títol “Aprenent dels atrevits”. En el debat, a més del Sr. Estapé, van participar també el Sr. Albert Giralt, Director General de l’empresa Avinent, i el Sr. Mikel Palazuelos, responsable de Health & Social Care de NTT Data. La clausura de l’acte va ser amb el Sr. Lluís Torrens, Secretari d’Assumptes Socials i Famílies, del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.
L’informe presentat per iSocial durant la jornada repassa els diferents camps emergents d’innovació tecnològica dels serveis socials: la comunicació i acompanyament remots, l’apoderament i autogestió, la millora de l’autonomia personal i la intel·ligència organitzativa.
A través d’una proposta de pròxims passos a seguir, la Fundació iSocial planteja 20 propostes dirigides a les organitzacions catalanes i espanyoles del sector dels serveis socials, per a seguir endavant i amb ànim d’enfocar l’entorn tecnològic dels serveis socials per a no ignorar l’ús i l’eficiència que comporten l’ús de la tecnologia. Entre aquestes 20 propostes, la Fundació iSocial reclama a les administracions que cal redefinir les carteres de serveis socials per a incorporar les modificacions que l’ús d’eines digitals comporta.
A continuació podeu veure una selecció de fotografies de l’acte de presentació de l’informe a Barcelona.