iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

Publicacions Notícies

iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

,
iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

La Fundació iSocial, la Federació de gent gran de Catalunya (FATEC) i la Societat Catalana de Geriatria i Gerontologia (SCGG) hem fet públic avui el manifest “Per a un debat obert (i urgent) sobre el nou model de l’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya”, en el qual demanem que s’aprofiti la finestra d’oportunitat que ha obert la crisi de la Covid-19 per generar un diàleg ampli i obert encaminat a consensuar decisions que permetin redissenyar un model que necessita transformacions profundes.

L’objectiu del manifest és repensar el model de tota l’atenció de llarga durada, abastant tots els serveis i suports que les persones grans necessiten en aquesta etapa de la seva vida, tant en l’àmbit residencial, com al domicili o en altres entorns, i amb el suport i la implicació de la comunitat.

Per ajudar al debat, el manifest proposa 10 principis bàsics que haurien de guiar la construcció del nou model i haurien de permetre afrontar el problema de fons: dissenyar un model d’atenció de llarga durada que tingui en compte la diversitat en la vellesa, que aposti per a un repartiment més just de les cures, que reconegui el seu valor social i no afavoreixi la seva precarietat, que doni resposta a la complexitat assistencial derivada de l’envelliment poblacional i que posi en el centre els drets de les persones grans a continuar decidint sobre la seva vida.

Podeu consultar i descarregar el manifest aquí.

Actualitat

Professionals de les entitats membres d'iSocial participen al 3r Innotrip a Finlàndia

La Fundació iSocial i les seves entitats membres viatgen a Finlàndia en el 3r Innotrip

La visita a entitats i equipaments de Hèlsinki i Espoo durant l’Innotrip ens va permetre conèixer de més a prop algunes iniciatives pioneres d’un dels països amb un estat del benestar més consolidat.
Cátedra Innovación Social Vincles

La Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida avalua el projecte Vincles a Erill la Vall

La Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de LLeida inicia l’avaluació del projecte Vincles Alt Pirineu-Aran
La Consellera de Drets Socials parla amb dues persones beneficiàries del projecte Vincles a Sort

La Consellera de Drets Socials visita a Sort el projecte Vincles Alt Pirineu-Aran

La Consellera visita el projecte Vincles Alt Pirineu-Aran, que ja està implantat en més de vint municipis i compta amb 171 agents comunitaris.
Membres de les set entitats sòcies del projecte Solidigital es troben a Tolosa per preparar el llançament de la Soliguia. Fotografia de grup durant les jornades.

Trobada internacional a Tolosa per preparar el llançament de la Soliguia

L’encontre ha permès posar en comú la feina feta fins ara i coordinar la difusió i la gestió de la Soliguia, cercador en línia de serveis socials
Servei d'acompanyament per a usuaris de Nidus

Despleguem un servei d’acompanyament digital a persones usuàries de Nidus 

La Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de LLeida inicia l’avaluació del projecte Vincles Alt Pirineu-Aran
Un grup de persones amb discapacitat intel·lectual, de professionals socials, d'estudiants i de personal investigador treballen conjuntament per desenvolupar solucions als reptes de les persones amb discapacitat en el marc del projecte La Teva Idea és Ciència, liderat per iSocial i la UPC.

La Teva Idea És Ciència: un procés de cocreació per millorar l’autonomia de les persones amb discapacitat intel·lectual

“La Teva Idea És Ciència” ha suposat un treball col·laboratiu entre entitats socials, personal investigador i estudiants per convertir reptes quotidians ens solucions tecnològiques viables.