iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

,
iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

La Fundació iSocial, la Federació de gent gran de Catalunya (FATEC) i la Societat Catalana de Geriatria i Gerontologia (SCGG) hem fet públic avui el manifest “Per a un debat obert (i urgent) sobre el nou model de l’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya”, en el qual demanem que s’aprofiti la finestra d’oportunitat que ha obert la crisi de la Covid-19 per generar un diàleg ampli i obert encaminat a consensuar decisions que permetin redissenyar un model que necessita transformacions profundes.

L’objectiu del manifest és repensar el model de tota l’atenció de llarga durada, abastant tots els serveis i suports que les persones grans necessiten en aquesta etapa de la seva vida, tant en l’àmbit residencial, com al domicili o en altres entorns, i amb el suport i la implicació de la comunitat.

Per ajudar al debat, el manifest proposa 10 principis bàsics que haurien de guiar la construcció del nou model i haurien de permetre afrontar el problema de fons: dissenyar un model d’atenció de llarga durada que tingui en compte la diversitat en la vellesa, que aposti per a un repartiment més just de les cures, que reconegui el seu valor social i no afavoreixi la seva precarietat, que doni resposta a la complexitat assistencial derivada de l’envelliment poblacional i que posi en el centre els drets de les persones grans a continuar decidint sobre la seva vida.

Podeu consultar i descarregar el manifest aquí.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?