iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

,
iSocial, FATEC i SCGG demanem redissenyar el model d’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya

La Fundació iSocial, la Federació de gent gran de Catalunya (FATEC) i la Societat Catalana de Geriatria i Gerontologia (SCGG) hem fet públic avui el manifest “Per a un debat obert (i urgent) sobre el nou model de l’atenció de llarga durada i residencial a Catalunya”, en el qual demanem que s’aprofiti la finestra d’oportunitat que ha obert la crisi de la Covid-19 per generar un diàleg ampli i obert encaminat a consensuar decisions que permetin redissenyar un model que necessita transformacions profundes.

L’objectiu del manifest és repensar el model de tota l’atenció de llarga durada, abastant tots els serveis i suports que les persones grans necessiten en aquesta etapa de la seva vida, tant en l’àmbit residencial, com al domicili o en altres entorns, i amb el suport i la implicació de la comunitat.

Per ajudar al debat, el manifest proposa 10 principis bàsics que haurien de guiar la construcció del nou model i haurien de permetre afrontar el problema de fons: dissenyar un model d’atenció de llarga durada que tingui en compte la diversitat en la vellesa, que aposti per a un repartiment més just de les cures, que reconegui el seu valor social i no afavoreixi la seva precarietat, que doni resposta a la complexitat assistencial derivada de l’envelliment poblacional i que posi en el centre els drets de les persones grans a continuar decidint sobre la seva vida.

Podeu consultar i descarregar el manifest aquí.

Actualitat

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Programa formatiu per a professionals de Serveis Socials dels ens locals. En línia (15h).
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.