Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

,
Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en funcionament a finals de 2018 un nou web que permet que qualsevol persona pugui conèixer les ajudes socials a què té dret, d’una manera anònima i amb independència de quina sigui l’Administració que les gestiona. El simulador d’ajudes contribueix a millorar la informació i la transparència envers els ciutadans, a desestigmatitzar la demanda d’aquest tipus de prestacions i facilitar-ne l’accés, tenint en compte que hi ha persones que no accedeixen a les prestacions públiques perquè no estan informades dels drets que tenen, per la diversitat d’ajudes existents, més de dues-centes, i per la complexitat de la seva tramitació.

El web funciona de manera anònima; i un cop introduïdes les dades, el sistema calcula quines són les ajudes que es poden sol·licitar en cada cas i una estimació de l’import, i també explica com es tramita cada ajuda. En una primera fase s’hi han introduït prestacions com el fons extraordinari d’ajudes d’emergència social de 0 a 16 anys; ajudes de menjador escolar; rendes actives d’inserció per a aturats de llarga durada, per a víctimes de violència de gènere o per a persones amb discapacitat; la renda garantida ciutadana; o les subvencions de pagament de lloguer.

En una segona fase, és previst d’incorporar-hi altres prestacions com la targeta rosa, els bons socials de subministraments energètics, les pensions no contributives, el subsidi de desocupació, les prestacions de la llei de dependència o el pla d’ajut al retorn per a persones emigrants, entre d’altres.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?