Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

,
Primera eina on-line per facilitar l’accés ciutadà a les ajudes socials

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en funcionament a finals de 2018 un nou web que permet que qualsevol persona pugui conèixer les ajudes socials a què té dret, d’una manera anònima i amb independència de quina sigui l’Administració que les gestiona. El simulador d’ajudes contribueix a millorar la informació i la transparència envers els ciutadans, a desestigmatitzar la demanda d’aquest tipus de prestacions i facilitar-ne l’accés, tenint en compte que hi ha persones que no accedeixen a les prestacions públiques perquè no estan informades dels drets que tenen, per la diversitat d’ajudes existents, més de dues-centes, i per la complexitat de la seva tramitació.

El web funciona de manera anònima; i un cop introduïdes les dades, el sistema calcula quines són les ajudes que es poden sol·licitar en cada cas i una estimació de l’import, i també explica com es tramita cada ajuda. En una primera fase s’hi han introduït prestacions com el fons extraordinari d’ajudes d’emergència social de 0 a 16 anys; ajudes de menjador escolar; rendes actives d’inserció per a aturats de llarga durada, per a víctimes de violència de gènere o per a persones amb discapacitat; la renda garantida ciutadana; o les subvencions de pagament de lloguer.

En una segona fase, és previst d’incorporar-hi altres prestacions com la targeta rosa, els bons socials de subministraments energètics, les pensions no contributives, el subsidi de desocupació, les prestacions de la llei de dependència o el pla d’ajut al retorn per a persones emigrants, entre d’altres.

Actualitat

Els serveis socials davant les noves vulnerabilitats causades per la digitalització: l’e-social work

Els serveis socials davant les noves vulnerabilitats causades per la digitalització: l’e-social work

E-social work, un nou camp d’intervenció per donar resposta a unes noves vulnerabilitats que agreugen moltes situacions ateses pels serveis socials. (Fundació iSocial, Maig 2022)
Iniciem el desenvolupament d’“All by myself”, un agregador d’eines TIC al servei de la discapacitat intel·lectual

Iniciem el desenvolupament d’“All by myself”, un agregador d’eines TIC al servei de la discapacitat intel·lectual

Impulsat per Fund.iSocial, Fund.AMPANS, Fund.Maresme, Fund.Catalana Síndrome de Down i Fund.Support-Girona.
Riscs i beneficis de la intervenció social en remot

Riscs i beneficis de la intervenció social en remot

La transformació digital ha afectat radicalment la manera com ens comuniquem. El sector dels serveis socials no n’és l’excepció. (Fundació iSocial, Maig 2022)
Simon Duffy: “El Suport Auto-dirigit només proposa tractar tothom com ens agradaria que ens tractessin a nosaltres”

Simon Duffy: “El Suport Auto-dirigit només proposa tractar tothom com ens agradaria que ens tractessin a nosaltres”

Simon Duffy ens explica els beneficis del Self-directed Support o Suport Auto-dirigit, i quines són les barreres que es troba aquesta metodologia. (Fundació iSocial, Maig 2022)