ReThink, eina proactiva per prevenir i aturar el ciberassetjament

Publicacions Banc d’innovacions

ReThink, eina proactiva per prevenir i aturar el ciberassetjament

ReThink

Eina digital que té per objectiu detectar i aturar el ciberassetjament en l’origen, abans que es produeixi. Es tracta d’una solució proactiva i eficaç per ajudar als adolescents a prendre decisions positives a les xarxes socials.

ReThink autoempodera els usuaris, donant-los una segona oportunitat i instant-los a la reflexió, alhora que transforma els seus comportaments i actituds. Amb tot, anima als adolescents a convertir-se en ciutadans digitals responsables i positius.

El ciberassetjament és l’abús intencionat d’una altra persona a través de les xarxes socials o plataformes tecnològiques, i si bé no és una problemàtica exclusiva de les persones adolescents, sí que és aquest un dels grups d’edat on té més èmfasi. Les víctimes del ciberassetjament pateixen depressió, ansietat i baixa autoestima, entre d’altres. Diversos estudis mostren que els adolescents poden sovint actuar per impuls, la qual cosa els condueix a publicar missatges perjudicials i plens d’odi dels quals es poden penedir més tard. Per aquest motiu, l’app tecnològica ReThink funciona de tal manera que posa al punt de mira els possibles assetjadors, detectant quan preadolescents i adolescents intenten publicar contingut ofensiu a les xarxes. Llavors, proporciona als usuaris una advertència i un moment per repensar el contingut ofensiu –més concretament, si és o no oportú– abans de publicar-lo a les xarxes. Així, té per objectiu frenar la seva impulsivitat. 

L’aplicació ReThink està disponible i és gratuïta, de fàcil instal·lació i ràpida configuració. Ha estat aprovada per professors, directors i administradors de centres educatius i el seu ús és recomanat per cossos policials. Els resultats són d’èxit: segons les investigacions realitzades, el 93% de les vegades els adolescents canvien d’opinió quan reben l’input de repensar la seva decisió sobre si publicar o no el contingut ofensiu. De fet, les xifres apunten que la voluntat per publicar aquest tipus de missatges es redueix del 71% al 4%. 

Banc d’innovacions

Imatge on una dona porta el menjar a una senyora en cadira de rodes

TalX, aplicació de missatgeria per a persones amb discapacitats motores

Aplicació de missatgeria inclusiva que facilita la comunicació entre persones amb discapacitat motora i les professionals encarregades de la seva cura
EMO eina que ofereix suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO és una aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple
Coaching per a joves

Ready4life, aplicació de coaching per a joves

Ready4life és una aplicació de coaching anònima per ajudar joves a afrontar diferents problemàtiques mentals
Xarxa social COTI

COTI, xarxa social que facilita la comunicació digital de persones amb dificultats cognitives

COTI és una xarxa social que connecta persones amb dificultats cognitives amb els seus familiars i amb professionals de l’àmbit sociosanitari
wSocial, eina per a la intervenció dels serveis socials

wSocial, plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials

wSocial, és una plataforma que integra la intel·ligència artificial per millorar la intervenció dels serveis socials
Gutmann, NeuroPersonalTrainer, plataforma de telerehabilitació cognitiva

Guttmann, NeuroPersonalTrainer, plataforma de telerehabilitació cognitiva

Gutmann, NeuroPersonalTrainer és una plataforma de telerehabilitació cognitiva que ofereix tractaments personalitzats en línia