Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Campus InnoBreaks

Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Talking Mats (Regne Unit) i Voiceitt (Israel).

Realitat el dimarts 14 de març de 2023, de 15h00 a 16h30. En línia.

Es va oferir traducció simultània de l’anglès al català i castellà.

Les dificultats de parla i d’expressió són freqüents en les persones amb discapacitat, autisme, lesions cerebrals o demència, i això els impedeix sovint expressar les seves opinions, sentiments i aspiracions en l’etapa educativa, en una visita mèdica, en seu judicial o en moltes altres situacions vitals. I alhora els dificulta mantenir una conversa amb altres persones o amb sistemes automàtics de reconeixement de veu (xatbots, assistents, robots…).


En els últims anys s’han desenvolupat solucions en altres països que aporten solucions innovadores per a superar aquestes dificultats amb el suport de la tecnologia i d’eines de comunicació visual. Unes solucions que cada vegada estan utilitzant més persones, de més països i de més àmbits lingüístics diferents. En  aquest Innobreak us en presentarem dues, una del Regne Unit i l’altra d’Israel:

  • Talking Mats, una eina de comunicació visual per a persones amb dificultats comunicatives (discapacitat, autisme, lesions cerebrals, demència…). És una eina de pensament, d’expressió i de suport a la comprensió perquè permet processar conceptes a través del desglossament de la informació, donant temps per respondre i reduint les exigències de memòria. A més, es millora la qualitat de la informació donant el control a la persona que respon i proporcionant un marc estructurat per a les preguntes obertes. L’eina és de gran utilitat en àmbits com l’educatiu, el sociosanitari i el de la justícia. Des de que es va iniciar el projecte el 2011, l’eina és utilitzada per més de 14.000 persones a 40 països.
  • Voiceitt, un assistent de veu per a persones amb deficiències de la parla que permet que puguin utilitzar els assistents de veu intel·ligents que hi ha en el mercat: Alexa (Amazon), Siri (Apple), Google Assistant (Google), Bixby (Samsung), etc. És una aplicació d’accessibilitat que aprèn les particularitats de la parla atípica d’aquestes persones i la tradueix als assistents de veu convencionals, fent possible que utilitzin aquests assistents per a les seves converses i rutines diàries com la resta de ciutadans. L’app analitza les dades de la veu, cadència, respiració, pauses, etc. de cada persona i mitjançant l’aprenentatge automàtic aprèn i modela els patrons de la parla per arribar a entendre el que està dient. 


Ponents:

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunya Departament de Drets Socials

Innobreaks

Innobreak - Digitalitzar els serveis socials

Digitalitzar els serveis socials. Apps de suport a usuaris i professionals

Reconnect (França) i Gàvius (Catalunya). 6 de febrer del 2024, 9h30. Inscripcions obertes.
Innobreak Educant en el benestar emocional

Educant en el benestar emocional i la salut mental

SOM 360º (Catalunya) i Programa KOA (Catalunya). Realitzat el 12/12/2023.
Innobreak - Webinar d'innovació

Nous models d’habitatge contra l’exclusió social

Mixed Living (Països Baixos) i Llar Casa Bloc (Catalunya). Realitzat el 31/10/2023.
GettyImages 1204282298.jpg.optimal

Noves eines digitals al servei de les persones que cuiden

OKencasa (País Basc) i myCarenet (Catalunya). Realitzat l’11/07/2023.