Acompanyem l’Ajuntament de St. Quirze del Vallès per esdevenir Àrea Bàsica de Serveis Socials

Acompanyem l’Ajuntament de St. Quirze del Vallès per esdevenir Àrea Bàsica de Serveis Socials

,
Acompanyem l’Ajuntament de St. Quirze del Vallès per esdevenir Àrea Bàsica de Serveis Socials

Aquesta setmana hem iniciat els treballs per acompanyar a l’equip de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès en el procés per convertir-se en una Àrea Bàsica de Serveis Socials.

Durant sis mesos acompanyarem la regidoria i l’equip professional de Serveis Socials d’aquest municipi del Vallès Occidental en el disseny i la posada en marxa de la nova Àrea Bàsica, que se sumarà a les altres 107 Àrees Bàsiques de Serveis Socials ja existents a Catalunya. D’acord amb la Llei de Serveis Socials de Catalunya 12/2017, en haver superat els 20.000 habitants Sant Quirze del Vallès ha d’esdevenir Àrea Bàsica, deixant de dependre com fins ara de l’Àrea Bàsica del seu Consell Comarcal.

La nova Àrea Bàsica de Sant Quirze, d’acord amb el que estableix la Llei de Serveis Socials, haurà d’assumir directament competències de gestió (estudi de necessitats, plans d’actuació, gestió de centres i serveis…), de col·laboració (amb els plans i programes de la Generalitat) i de coordinació (dels serveis socials locals, dels equips professionals, de les entitats socials col·laboradores…).

La tasca d’iSocial durant aquests sis mesos consistirà a realitzar una diagnosi del punt de partida, analitzant les necessitats socials del municipi i les fortaleses i debilitats del servei actual; definir i establir de manera participativa amb polítics, professionals i entitats ciutadanes els objectius estratègics i operatius de la nova Àrea i un pla d’acció detallat per al període 2021-2023; definir els processos per a la seva implementació, seguiment i avaluació; i dissenyar el model organitzatiu i de governança més adequat per portar-lo a terme, identificant alhora les eines necessàries tenint en compte la importància que siguin eines innovadores i adaptades a l’actual escenari de transformació digital accelerada de tots els àmbits i sectors de la nostra societat.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?