Case Compass, paquet d’eines per a la gestió de casos en serveis socials 

Publicacions Banc d’innovacions

Case Compass, paquet d’eines per a la gestió de casos en serveis socials 

World Bank Group, Rapid Social Response 

social worker visit

Conjunt d’eines que el Banc Mundial posa a l’abast dels professionals de serveis socials de qualsevol país amb l’objectiu de facilitar la seva tasca, promoure les actuacions de protecció social dels governs i millorar els serveis de gestió de casos. 

La gestió de casos és una estratègia de protecció social que satisfà les necessitats d’una gran diversitat de poblacions. Es tracta d’un procés basat en els objectius i molt centrat en l’usuari, per la qual cosa requereix l’avaluació de les seves necessitats. En el cas dels serveis socials, els destinataris més freqüents són famílies amb ingressos baixos, aturats o demandats d’ocupació, infants i gent gran. Els treballadors socials són els encarregats de donar suport a aquestes persones en la resolució de problemes individuals o familiars, facilitant-los l’accés als serveis mitjançant un pla d’actuació consensuat.  

Per facilitar la gestió de casos les eines de Case Compass inclouen catàlegs de programes disponibles, formularis d’avaluació i disseny de plans d’intervenció amb les famílies, manuals de suport a cada fase del cicle d’intervenció, protocols i mecanismes de derivació, i material de suport per a la pràctica diària del treball social. D’aquesta manera el Banc Mundial pretén donar suport als operadors locals de serveis socials i els facilita la possibilitat d’adaptar les eines al seu context concret. 

Case Compass també ofereix un prototip –el sistema d’informació de gestió de casos (CMIS)– que proporciona informació sobre les persones beneficiaries i recull i detalla el progrés de qualsevol intervenció o derivació als serveis interns o de tercers. Finalment, Case Compass ofereix assessorament personalitzat als equips de serveis soicals per configurar i executar les eines de la plataforma.