Codi Colors, mètode inclusiu per a l’aprenentatge del piano 

Publicacions Banc d’innovacions

Codi Colors, mètode inclusiu per a l’aprenentatge del piano 

Codi Colors

Codi Colors, mètode inclusiu per a l’aprenentatge del piano

Mètode innovador de l’ensenyament musical pensat perquè persones amb discapacitat aprenguin a tocar el piano i gaudeixin de fer música. Permet que se sentin realitzades gràcies als resultats pràctics del mètode, possibilitant-los tocar cançons i peces seguint una partitura a partir dels conceptes musicals bàsics.


El Codi Colors funciona a partir de l’associació de cada nota amb un color. Aquesta estructura simplificada fa que les estructures musicals siguin molt més fàcils de memoritzar i aprendre. Es posa en pràctica a través de material gràfic i didàctic complet. Així doncs, compta amb un llibre per a l’alumne i un llibre de suport per al professorat i les famílies, en què s’explica la metodologia i consells per a la seva aplicació.

Tots dos llibres consten d’un repertori de 57 cançons tradicionals, populars i d’autor escrites amb el codi i acompanyades d’il·lustracions. Les peces –totes de nivell assequible– es troben ordenades segons el grau de dificultat i segons la temàtica, majoritàriament referents a les diferents èpoques de l’any. Les partitures estan adaptades amb l’objectiu de facilitar-ne la comprensió: estan escrites en clau de sol, sense compàs ni valors, i la mida dels pentagrames és grossa, entre d’altres. Més enllà dels llibres, més material didàctic preparat específicament –una llibreta de música adaptada i adhesius de colors– permeten la implementació del mètode, perfectament combinable amb instruments de colors (campanes, tubs, sonors, botzines, carillons…).

Si bé el Codi Colors va destinat, principalment, a alumnes amb necessitats educatives especials molt diverses  –físiques, sensorials, de comunicació, intel·lectuals, de trastorn mental–, no només ho està a aquests col·lectius. Així doncs, Codi Colors aplana el camí de fer música i evita la dificultat de la lectura musical convencional a tothom. És vàlid per l’aprenentatge inicial de música –per alumnes d’edats primerenques–, per a la sensibilització musical i per a classes de llenguatge musical o d’instrument. A més a més, el sistema d’aprenentatge musical funciona tant per a classes col·lectives com individuals.

Banc d’innovacions

Aplicació d’assistència de veu basada en la intel·ligència artificial

Whispp, aplicació d’assistència de veu per a persones amb dificultats de la parla 

Aplicació d’assistència de veu basada en la intel·ligència artificial
Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK?, plataforma per detectar casos de violència infantil

Tot OK, plataforma per detectar casos de violència infantil
Nobi, làmpada intel·ligent d'assistència a persones grans

Nobi, làmpada intel·ligent d’assistència a gent gran

Làmpada intel·ligent d’assistència i monitoratge dissenyada per reduir el risc de caigudes en persones grans
Aplicació Here to Help

Here to Help, plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista

Here to Help és una plataforma que ofereix recursos per prevenir el suïcidi de persones amb transtorn de l’espectre autista
Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir
assistent virtual AIMA

AiMA, assistent virtual per combatre la soledat de persones grans

AiMA és una assistent virtual que ofereix acompanyament per combatre la soledat de les persones gran