Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Publicacions Banc d’innovacions

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Ajuntament de Barcelona

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Imatge extreta de Pixabay

La Direcció d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona va impulsar aquest projecte amb la coordinació del Departament de Promoció de la Gent Gran i la Direcció d’Innovació Social, per interessar-se pel benestar emocional de les persones entre 70 i 84 anys que no estaven vinculades a serveis municipals en el context de la pandèmia de la COVID-19  i informar-los, quan era necessari, sobre recursos existents que podien millorar el seu estat emocional i el seu aïllament social i/o soledat. 

Al llarg de tot el projecte, entre el juny del 2020 i el juliol del 2021, es va trucar de manera automàtica a 53.382 persones entre 70 i 84 anys per mitjà de 227.153 trucades automàtiques. D’entre les persones trucades, 5.433 van respondre que sí que volien que algú en representació de l’Ajuntament els truqués personalment per telèfon. Com a resultat d’això es van realitzar 7.961 trucades personals, en les quals es va mantenir una conversa telefònica amb 4.714 persones, omplint un formulari de 16 preguntes diagnòstiques (sobre la soledat o aïllament social, la tristesa, l’ansietat, les preocupacions, les necessitats d’informació, etc.) a 4.360 persones.

Verbio, una empresa de tecnologies conversacionals, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial i el procés del llenguatge natural, va realitzar les trucades telefòniques automàtiques. La Fundació Avismón, amb expertesa i sensibilitat en l’atenció i suport a persones grans, va ser l’encarregada de fer les trucades telefòniques personals i informar i orientar. I la Fundació Salut i Persona va atendre 168 persones que expressaven un malestar emocional, amb professionals psicòlegs per via telefònica (aproximadament 3 trucades per persona derivada).

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

Energy Control

Energy Control, servei d’anàlisi de drogues per reduir riscos

Energy Control és un programa d’anàlisi de drogues que promou el consum responsable
BetiON

Servei de teleassistència predictiva en l’atenció domiciliària

La Fundació Adinberri ha posat en marxa un servei de teleassistència predictiva que permet anticipar i actuar a través d’un pla d’intervenció personalitzada basat en el model 4P: predicció, prevenció, personalització i participació.
From Your Eyes

From your eyes, eines tecnològiques d’IA per a persones amb discapacitat visual

From Your Eyes impulsa solucions basades en Intel·ligència Artificial per millorar el dia a dia de les persones amb discapacitat visual.
Reviu

Reviu, plataforma que fomenta la transparència en l’accés a l’habitatge

Reviu és una plataforma en línia per compartir i buscar ressenyes de pisos, amb l’objectiu principal d’oferir informació transparent i real sobre el mercat immobiliari.
I·ROC

I·ROC, eina que avalua el procés de recuperació dels usuaris de serveis de salut mental

I·ROC és una eina que permet mesurar el procés de recuperació de les persones que utilitzen serveis de salut mental
SmartSocks

SmartSocks, mitjons que detecten el malestar en persones amb demència

SmartSocks són mitjons intel·ligents que permeten detectar situacions de risc en persones amb demència