DPR, eina intel·ligent per facilitar la feina dels/les professionals d’atenció primària de serveis socials

Publicacions Banc d’innovacions

DPR, eina intel·ligent per facilitar la feina dels/les professionals d’atenció primària de serveis socials

Institut Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona

DPR, eina intel·ligent per facilitar la feina dels/les professionals d’atenció primària de serveis socials

Imatge de Sora Shimazaki disponible a Pexels

Eina d’intel.ligència artificial per donar suport als/les professionals de l’atenció primària de serveis socials. Analitza els casos i recomana al/la professional la resposta a donar a les persones ateses. El/la treballador/a social d’atenció primària que atén una visita, després de transcriure a l’ordinador les seves anotacions sobre el més important de la persona entrevistada, prement un botó obté en pocs segons del sistema DPR (Demandes, Problemes, Recursos) una recomanació sobre la resposta a donar o l’actuació a emprendre.

DPR processa les anotacions del/la treballador/a social, classifica el problema i la demanda de la persona entrevistada, i suggereix al/la professional la resposta a donar, d’acord amb els recursos i serveis que la institució pot oferir o aconsellar. Aquest sistema “intel·ligent” permet als/les professionals socials respondre amb més rapidesa, seguretat i objectivitat a les persones usuàries, i a les persones usuàries rebre un diagnòstic clar i amb una alta fiabilitat d’encert.

Aquesta eina que automatitza el procés de tipificació de les demandes que reben els centres de serveis socials, ha estat entrenada mitjançant tècniques de “machine learning” a partir de les dades de 300.000 entrevistes fetes pels serveis socials de l’Ajuntament de Barcelona durant els anys anteriors.

El sistema DPR és, doncs, una eina d’”intel·ligència col·lectiva”, que no substitueix les decisions dels/les professionals socials, sinó que els ofereix una orientació basada en l’experiència col·lectiva d’anys anteriors i deixa a les seves mans la decisió final sobre la resposta a donar a cada cas o situació.

Ajuntament de Barcelona Àrea de drets socials

Banc d’innovacions

professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Expert by Experience, professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Aplicació que té com a objectiu fer més accessibles les visites de les persones amb discapacitat als establiments
un enfocament comunitari per a la vida independent

KeyRing, un enfocament comunitari per a la vida independent

Un model de suport innovador que promou la vida independent mitjançant xarxes veïnals de suport mutu
Una iniciativa pionera de suport entre iguals a Catalunya que ofereix acompanyament basat en l’experiència viscuda per a persones amb trastorns greus de salut mental

Entre Iguals, Suport entre Iguals per a la Recuperació en Salut Mental

Una iniciativa pionera de suport entre iguals a Catalunya que ofereix acompanyament basat en l’experiència viscuda per a persones amb trastorns greus de salut mental
Una plataforma d’accessibilitat global que empodera persones cegues i amb baixa visió mitjançant assistència visual en temps real

Be My Eyes, una plataforma global per a l’assistència visual i la inclusió 

Una plataforma d’accessibilitat global que empodera persones cegues i amb baixa visió mitjançant assistència visual en temps real
Un projecte pioner que combina habitatge, empleabilitat i educació per a persones que estaven en situació de sensellarisme i estudiants

VinziRast-mittendrin, un projecte inclusiu d’habitatge social i integració comunitària a Viena

Un projecte pioner que combina habitatge, empleabilitat i educació per a persones que estaven en situació de sensellarisme i estudiants
Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials

SoliVet, servei que ofereix acompanyament a persones en una situació vulnerable i a les seves mascotes

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials