Èxit d’inscripcions al curs “Com millorar la comunicació i la imatge dels Serveis Socials”

Èxit d’inscripcions al curs “Com millorar la comunicació i la imatge dels Serveis Socials”

,
Èxit d’inscripcions al curs “Com millorar la comunicació i la imatge dels Serveis Socials”

El 14 de febrer hem inaugurat amb gran èxit d’inscripcions una 1a edició del curs “Com millorar la comunicació i la imatge dels Serveis Socials”, en col·laboració amb l’Associació Catalana de Municipis. I el 9 de març és previst que comenci una nova edició adreçada a càrrecs electes.

En aquesta primera edició hi participen tècnics de 28 Ajuntaments i Consells Comarcals d’arreu del territori, entre els quals hi ha Ajuntaments com Sabadell, Rubí, Sant Boi de Llobregat, Igualada, Banyoles, Palafrugell o Sant Carles de la Ràpita, o Consells Comarcals com El Segrià, l’Alt Empordà, el Solsonès, la Garrotxa, el Baix Penedès, o l’Alt Camp, entre altres.

El curs està impartit pel professor de ciències de la comunicació Víctor Puig, membre de l’equip d’iSocial, i per altres persones de l’agència Zinkdo Digital que dirigeix Puig, com Núria Palomares, Carolina Menéndez i Víctor Guerrero.

En l’objectiu de transformar els Serveis Socials perquè deixi de ser el sistema que atén els fracassos d’altres sistemes públics i es construeixi com el sistema que proveeix cures al llarg del nostre cicle vital, les Administracions es troben amb la dificultat que la majoria de la ciutadania no se sent interpel·lada pel Sistema de Serveis Socials, perquè generalment l’associen a les persones que es troben en una greu situació de pobresa i d’exclusió. I com que ningú vol formar part de la capa de la societat més exclosa, a la major part dels ciutadans no els interessa ni se’n consideren potencials usuaris.

En l’imaginari de la ciutadania no es conceben els Serveis Socials com un sistema troncal de l’Estat del benestar, que atén a tota la població durant tota la seva vida, i que actua com a element preventiu davant de necessitats socials de caràcter material, relacional o vinculades a l’autonomia personal, i acompanya les persones a desenvolupar el seu projecte vital. I tampoc hi ha consciència de què fa el sistema ni com s’ha d’utilitzar i, per tant, no se’l troba a faltar o no se li exigeix quan falla o no hi és.

Malgrat que els pressupostos públics i privats dedicats a Serveis Socials no han parat de créixer en els últims anys, aquest esforç inversor sovint no és percebut ni valorat pel territori (agents econòmics, ciutadania, teixit associatiu…), els punts forts de la seva actuació són escassament coneguts i, fins i tot, perduren estereotips i visions antigues que tenen poc a veure amb el que són avui els Serveis Socials.

El curs planteja, doncs, fins a on saben les ciutadanes i ciutadans tot el que els Serveis Socials els poden oferir, i fins a on arriba la responsabilitat dels gestors d’aquests serveis en aquest possible desconeixement. I alhora fins a quin punt es pot corregir no només aquest desconeixement, sinó també les imatges tergiversades i fins i tot negatives dels Serveis Socials que a vegades circulen entre la població de comarques i municipis.

Altres sectors de la nostra societat han aconseguit revertir situacions semblants. Aquest curs pretén transmetre que la innovació en Serveis Socials també és canviar la manera d’explicar-nos i de comunicar-nos, per donar valor al que fem des dels Serveis Socials; per fer visible la seva potencialitat com agent que contribueix de manera determinant a la cohesió social i a la qualitat de vida de les persones.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?