138 professionals de 16 ABSS ja han realitzat el curs sobre Suport Auto-dirigit

Publicacions Notícies

138 professionals de 16 ABSS ja han realitzat el curs sobre Suport Auto-dirigit

,
138 professionals de 16 ABSS ja han realitzat el curs sobre Suport Auto-dirigit

El curs consta de 8 tallers que s’imparteixen de manera virtual, i forma part del catàleg de formació de l’Associació Catalana de Municipis (ACM). D’acord amb l’ACM, el curs s’ofereix a les Àrees Bàsiques de manera territorialitzada per Vegueries. Després de les primeres edicions per a les ABSS de les Vegueries de les Terres de l’Ebre, l’Alt Pirineu-Aran i Penedès, la següent edició estarà adreçada a les ABSS de la Vegueria de Ponent, amb data d’inici l’1 d’abril.

El curs “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” pretén donar a conèixer el model europeu del Suport Auto-dirigit (Self-directed Support en anglès), que busca garantir i preservar un enfocament de donar suport i acompanyar en la presa de decisions a les persones que s’adrecen als Serveis Socials bàsics, a fi que tinguin en tot moment la possibilitat de fer efectius l’elecció i el control sobre com s’organitza l’acció o pla de suport per assolir els resultats acordats amb els/les professionals, a partir de les seves voluntats i els seus drets.

Els darrers anys en Serveis Socials s’ha consolidat l’enfocament d’intervencions professionals centrades en la persona, la coneguda ACP. Però avui sabem que no es tracta tant de posar la persona al centre i que els professionals prenguin decisions tenint presents els seus interessos i voluntats, sinó d’oferir-li els suports que necessita per poder prendre les seves pròpies decisions. I això és el que busca garantir el model europeu del Self-directed Support.

La Fundació iSocial també oferirà als ajuntaments i consells comarcals interessats la possibilitat de rebre posteriorment un acompanyament personalitzat per ajudar-los a la implementació pràctica d’aquesta metodologia explicada durant el curs.

Actualitat

iSocial presenta a Bilbao l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta a Bilbao l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

El 20 de març prop de 90 persones han participat en l’acte a l’auditori Bilbao Berrikuntza Faktoria (BBF) de la Universitat de Mondragon.
Recupera el PodCast de Catalunya Ràdio sobre iSocial

Recupera el PodCast de Catalunya Ràdio sobre iSocial

El passat 6 de febrer vam explicar els actuals projectes d’iSocial al programa POPAP.
Open Day del projecte Welcome a Barcelona

Open Day del projecte Welcome a Barcelona

iSocial i els altres 14 socis del projecte han presentat les noves eines desenvolupades per a l’acollida i integració de migrants i refugiats
Innovació tecnològica i serveis socials

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.