Iniciem el projecte internacional d’un assistent de veu per a persones nouvingudes

Iniciem el projecte internacional d’un assistent de veu per a persones nouvingudes

,
Iniciem el projecte internacional d’un assistent de veu per a persones nouvingudes

En partenariat amb la Universitat Pompeu Fabra, que lidera el projecte, la Secretaria d’Immigració de la Generalitat de Catalunya, i l’empresa tecnològica Everis, a Catalunya, i amb altres 10 organitzacions i empreses de Galícia, d’Alemanya, Regne Unit, Grècia i República Txeca, la Fundació iSocial iniciem un projecte europeu Horizon2020 destinat a desenvolupar un assistent personal multilingüe que ajudarà per mitjà de l’smartphone a les persones nouvingudes en el moment de la seva arribada a Catalunya i durant el seu procés d’adaptació i inclusió al nostre país. El projecte, que du el nom de Welcome, ha estat seleccionat pel programa Horizon de la Comissió Europea, tindrà una durada de tres anys i compta amb un pressupost de quatre milions d’euros.

L’assistent personal que desenvoluparà Welcome s’experimentarà i implantarà als 5 països participants i serà un sistema de veu que disposarà de versions idiomàtiques en les llengües de l’àrea mediterrània i de l’orient mitjà d’on provenen actualment els principals fluxos migratoris que arriben a aquests cinc països, a més del català i altres llengües europees. L’assistent per smartphones ha de servir a les persones nouvingudes per millorar el coneixement de la societat catalana i els processos d’inserció laboral, a partir d’informació adequada al perfil de cada persona, i s’espera que també pugui donar resposta a les demandes més freqüents de les persones nouvingudes en molts altres temes. Alhora, les dades anonimitzades que es recullin serviran perquè les administracions puguin desenvolupar polítiques més d’acord amb els perfils de les persones que acaben d’arribar. Dins del projecte, la principal tasca de la Fundació iSocial consistirà a realitzar el tasteig i l’experimentació dels prototipus i de l’instrument tecnològic final amb persones nouvingudes de diverses procedències.

Welcome és un exemple del tipus de projectes d’innovació que impulsem des de la Fundació iSocial, tant pels objectius que persegueix, com per la seva dimensió internacional, com perquè és el resultat de la col·laboració d’agents diversos, més enllà del sector social: universitats, empreses tecnològiques, administracions públiques, etc.

Actualment, i en paral·lel a Welcome, des de la Fundació iSocial estem impulsant altres projectes d’innovació per al sector d’acció social de Catalunya, en col.laboració amb universitats, Administracions, entitats socials i empreses diverses, en àmbits com la millora dels Serveis Socials locals, l’atenció als adolescents i joves emigrats sols, les persones grans en situació de solitud no desitjada, les persones sense llar, els joves amb problemes de trastorn mental, o les persones amb discapacitat intel·lectual.

Properament podreu disposar de més informació sobre el projecte Welcome al portal web del projecte i us anirem informant de les novetats i els avenços del projecte.

Actualitat

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.
La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

El treball comunitari com a forma d’intervenció social. En línia (10,5 hores)