Iniciem el projecte NIDUS, una plataforma digital que millorarà l’atenció a les persones sense llar

Iniciem el projecte NIDUS, una plataforma digital que millorarà l’atenció a les persones sense llar

,
Iniciem el projecte NIDUS, una plataforma digital que millorarà l’atenció a les persones sense llar

Avui ha tingut lloc a la seu de la Fundació iSocial a Barcelona la reunió kick-off del projecte NIDUS, que desenvoluparà una plataforma d’eines digitals per a les persones sense llar i per als/les professionals socials que els donen suport i acompanyament.

El nou servei NIDUS, impulsat per iSocial, inclourà una plataforma digital, accessible des de mòbils i des d’ordinadors, que oferirà a les persones sense llar un paquet d’eines tecnològiques que els facilitaran la millora de les seves condicions de vida i del seu procés de reinserció a la societat: una “caixa forta digital” que els permetrà guardar la seva documentació al núvol; un sistema de xat per poder comunicar-se fàcilment amb els professionals socials que els ofereixen seguiment i acompanyament; un mapa dels punts d’interès, serveis i recursos que poden donar resposta a les seves necessitats; o un sistema de notificacions per rebre avisos de les entitats socials i els serveis municipals que els donen suport.

A la reunió hi han participat els/les professionals responsables de sensellarisme de quatre entitats membres d’iSocial que participaran en el projecte (ABD, Grup ATRA, Support-Girona i Fundació Sant Pere Claver) i quatre tècnics de l’empresa Multiplica, especialitzada en el disseny de solucions digitals i de tecnologia mòbil. En la primera fase que avui s’ha posat en marxa, també es realitzaran tallers i entrevistes amb persones sense llar i amb professionals socials, i reunions amb tres ajuntaments que col·laboraran en el projecte: Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de Girona i Ajuntament d’El Prat de Llobregat. Un cop desenvolupades les eines digitals del nou servei NIDUS, aquest s’experimentarà amb cinquanta persones sense llar d’aquests tres municipis, amb el suport dels serveis socials municipals i de les quatre entitats esmentades.

El projecte NIDUS ha nascut principalment per donar resposta al greu problema de la pèrdua de documentació que afecta de manera habitual a les persones sense llar, i a les situacions d’ansietat i de trastorns de salut mental que se’n deriven, així com a la sobrecàrrega burocràtica que això genera als/les professionals socials que les atenen. El projecte parteix de la constatació que avui més del 80% de les persones sense llar presents a Catalunya disposen de telèfon mòbil, que altres projectes internacionals han demostrat els beneficis de la conservació segura al núvol de la seva documentació personal, i que les eines gratuïtes d’emmagatzematge al núvol existents no són adequades per al seu perfil i necessitats. L’eina d’emmagatzematge que es crearà es complementarà amb altres eines digitals que contribueixin a millorar les condicions de vida de les persones sense llar i la tasca d’acompanyament que realitzen els/les professionals socials, i coadjuvar a la seva reinserció a la societat.

S’estima que a Catalunya hi ha 53.118 persones que pateixen una situació de sensellarisme, de les quals 5.571 persones viuen al carrer directament o pernocten en albergs però han de passar la resta del dia al carrer. A la ciutat de Barcelona, el nombre de persones sense llar que dormen als recursos públics i privats que existeixen a la ciutat s’ha doblat en 12 anys, i el nombre de persones que viuen en assentaments ha crescut un 93% des de 2015.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?