Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Publicacions Banc d’innovacions

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Ajuntament de Barcelona

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Imatge extreta de Pixabay

La Direcció d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona va impulsar aquest projecte amb la coordinació del Departament de Promoció de la Gent Gran i la Direcció d’Innovació Social, per interessar-se pel benestar emocional de les persones entre 70 i 84 anys que no estaven vinculades a serveis municipals en el context de la pandèmia de la COVID-19  i informar-los, quan era necessari, sobre recursos existents que podien millorar el seu estat emocional i el seu aïllament social i/o soledat. 

Al llarg de tot el projecte, entre el juny del 2020 i el juliol del 2021, es va trucar de manera automàtica a 53.382 persones entre 70 i 84 anys per mitjà de 227.153 trucades automàtiques. D’entre les persones trucades, 5.433 van respondre que sí que volien que algú en representació de l’Ajuntament els truqués personalment per telèfon. Com a resultat d’això es van realitzar 7.961 trucades personals, en les quals es va mantenir una conversa telefònica amb 4.714 persones, omplint un formulari de 16 preguntes diagnòstiques (sobre la soledat o aïllament social, la tristesa, l’ansietat, les preocupacions, les necessitats d’informació, etc.) a 4.360 persones.

Verbio, una empresa de tecnologies conversacionals, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial i el procés del llenguatge natural, va realitzar les trucades telefòniques automàtiques. La Fundació Avismón, amb expertesa i sensibilitat en l’atenció i suport a persones grans, va ser l’encarregada de fer les trucades telefòniques personals i informar i orientar. I la Fundació Salut i Persona va atendre 168 persones que expressaven un malestar emocional, amb professionals psicòlegs per via telefònica (aproximadament 3 trucades per persona derivada).

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials

SoliVet, servei que ofereix acompanyament a persones en una situació vulnerable i a les seves mascotes

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials
SocialTV converteix qualsevol televisor en una eina fàcil d’utilitzar per a trucades, recordatoris i contingut interactiu

SocialTV, Una plataforma digital simplificada per connectar i donar suport a la gent gran

SocialTV converteix qualsevol televisor en una eina fàcil d’utilitzar per a trucades, recordatoris i contingut interactiu
Plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials i optimitza els processos

SimbiòTIC, plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials

Plataforma que impulsa la digitalització de les entitats socials i optimitza els processos
Clubs de lectura fàcil per fomentar l’accessibilitat de la cultura

Clubs de lectura fàcil que promouen la inclusió en l’accés a la cultura

Clubs de lectura fàcil per fomentar l’accessibilitat de la cultura
WelcoMe, aplicació que facilita les visites de les persones amb discapacitat als establiments

WelcoMe, aplicació que facilita les visites de les persones amb discapacitat als establiments

Aplicació que té com a objectiu fer més accessibles les visites de les persones amb discapacitat als establiments
Social Work Way és una app que promou els intercanvis entre treballadors socials

The Social Work Way, aplicació que dona suport a treballadors socials

Eina que dona suport, formació i acompanyament als professionals del sector social