Banc d’innovacions en acció social

DigiContact, servei d’atenció social remota i immediata durant les 24h
DigiContact

Servei d’atenció remota i immediata durant les 24h per a persones amb necessitats de cures de llarga durada: persones amb discapacitat, persones grans amb dependència, persones amb problemes de salut mental o addicions, etc. El servei permet donar un respir i un suport extra als cuidadors/es no professionals d’aquestes persones, evitant la seva saturació, i també els ofereix suport a ells/es si el necessiten. Els usuaris poden donar-se d’alta al servei tant a títol individual com per mitjà d’entitats socials. El servei s’adapta a les necessitats de cada persona usuària (per exemple, trucar-la per recordar-li una medicació, per despertar-la als matins, etc.) d’acord amb el que s’hagi establert en el moment de contractar el servei; i, a més, depenent de les necessitats de la persona, DigiContact complementa l’atenció online amb visites presencials.

DigiContact funciona a través d’una app que és molt fàcil d’utilitzar: només prement un botó es realitza la trucada (amb imatge) per poder rebre un acompanyament i atenció de forma remota. La càmera està situada al mig de la pantalla, facilitant una sensació de més proximitat i fent possible alhora els professionals llegeixin els senyals verbals i no verbals de l’usuari.

Els professionals que treballen a DigiContact (psicòlegs/ues, infermers/es, treballadors/es socials…) tenen formació especialitzada per atendre tot tipus de necessitats que els usuaris puguin tenir de manera telemàtica.

El servei DigiContact s’ha revelat especialment útil durant els moments de confinament domiciliari de la pandèmia de la Covid-19. Actualment es tracta d’un servei només disponible en holandès.

Treballadora de Digicontact atenent un client. Extreta de la de web de Digicontact

Tipus d’activitat:

Nou servei

Localització:

Holanda

Col·laboradors / Finançadors:

El servei es finança amb la venda de diferents tipus de “paquets” de serveis, que canvien segons les necessitats de cada persona. Els usuaris poden pagar-lo per mitjà de les ajudes econòmiques que reben d’acord amb les lleis holandeses referents a les cures de llarga durada.

Gènesi:

El servei DigiContact va ser creat el 2014 per la Philadelphia Care Foundation, una organització holandesa que proporciona serveis de cura, amb l’objectiu de poder donar un suport immediat a les persones que ho necessiten i estar disponibles les 24 hores del dia.

Nivell d’implantació:

Actualment DigiContact té més de 3.000 clients i dona servei a 9 entitats socials holandeses que atenen tot tipus d’usuaris amb necessitat de cures a llarg termini. Amb la Covid-19 va registrar un gran augment del nombre d’usuaris i d’interaccions setmanals amb les persones usuàries del servei, passant de 3 a 6 interaccions setmanals amb cada persona atesa.

Pin It on Pinterest

Comparteix