iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

,
iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

El patronat de la Fundació iSocial, reunit de manera telemàtica, ha posat en comú el 14 d’abril les reflexions dels seus membres en relació a l’actual crisi de la COVID-19. El resultat d’aquesta primera reflexió s’ha traduït en l’aprovació d’una Declaració i d’un pla de treball en resposta a la pandèmia i les seves conseqüències.

La Declaració aprovada posa l’accent en l’impacte que tindran sobre els ciutadans més vulnerables tant les mesures de confinament actuals com la situació de crisi posterior que se’n derivarà a causa de les importants tensions que hauran d’afrontar les nostres economies, i els recursos disponibles per a polítiques i Serveis Socials. I recorda la necessitat d’impulsar, ara més que mai, les transformacions del sector que han estat reiteradament diagnosticades.

Les entitats fundadores, partners i col·laboradores d’iSocial estan vivint en primera línia, des de l’inici de la pandèmia, les dificultats de gestionar el col·lapse i les enormes carències del sistema de Serveis Socials en àmbits com el residencial, l’atenció domiciliària, les tuteles, la protecció de la infància, la salut mental o les addicions. La crisi de la COVID-19 ha posat en evidència la poca robustesa del sistema, la seva invisibilitat, els dèficits de planificació o la fallida de la coordinació social i sanitària.

iSocial segueix treballant aquests dies, malgrat el confinament, per tirar endavant projectes i activitats que impulsin canvis que ja són imprescindibles al nostre sistema de Serveis Socials. Tant mantenint els projectes que ja eren en marxa, com impulsant-ne de nous.

Actualitat

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Programa formatiu per a professionals de Serveis Socials dels ens locals. En línia (15h).
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.