iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

,
iSocial acorda una declaració i un pla de treball en resposta a la COVID-19

El patronat de la Fundació iSocial, reunit de manera telemàtica, ha posat en comú el 14 d’abril les reflexions dels seus membres en relació a l’actual crisi de la COVID-19. El resultat d’aquesta primera reflexió s’ha traduït en l’aprovació d’una Declaració i d’un pla de treball en resposta a la pandèmia i les seves conseqüències.

La Declaració aprovada posa l’accent en l’impacte que tindran sobre els ciutadans més vulnerables tant les mesures de confinament actuals com la situació de crisi posterior que se’n derivarà a causa de les importants tensions que hauran d’afrontar les nostres economies, i els recursos disponibles per a polítiques i Serveis Socials. I recorda la necessitat d’impulsar, ara més que mai, les transformacions del sector que han estat reiteradament diagnosticades.

Les entitats fundadores, partners i col·laboradores d’iSocial estan vivint en primera línia, des de l’inici de la pandèmia, les dificultats de gestionar el col·lapse i les enormes carències del sistema de Serveis Socials en àmbits com el residencial, l’atenció domiciliària, les tuteles, la protecció de la infància, la salut mental o les addicions. La crisi de la COVID-19 ha posat en evidència la poca robustesa del sistema, la seva invisibilitat, els dèficits de planificació o la fallida de la coordinació social i sanitària.

iSocial segueix treballant aquests dies, malgrat el confinament, per tirar endavant projectes i activitats que impulsin canvis que ja són imprescindibles al nostre sistema de Serveis Socials. Tant mantenint els projectes que ja eren en marxa, com impulsant-ne de nous.

Actualitat

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?
Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Les xarxes socials formen part del dia a dia de moltes persones, també dels treballadors socials i dels usuaris dels serveis socials. Com es poden fer servir de manera ètica com a eines d’intervenció social?
La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

Afrontem ara una nova etapa marcada per l’inici de nous projectes, el creixement en tots els indicadors, l’augment de la projecció i la visibilitat, i la consolidació econòmica.