La Fundació Catalana Síndrome de Down s’incorpora al patronat d’iSocial

Publicacions Notícies

La Fundació Catalana Síndrome de Down s’incorpora al patronat d’iSocial

,
La Fundació Catalana Síndrome de Down s’incorpora al patronat d’iSocial

Avui 7 de juliol el patronat de la Fundació iSocial s’ha ampliat amb una setena entitat social membre: la Fundació Catalana Síndrome de Down. Per primera vegada la seva presidenta, Katy Trias, ha participat en la reunió mensual del patronat d’iSocial, en representació d’aquesta fundació que el mes passat va aprovar d’incorporar-se a iSocial.

La Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD) és una organització nascuda l’any 1984 per iniciativa de Montserrat Trueta i altres pares i mares i professionals, amb l’objectiu d’aprofundir sobre la síndrome de Down (SD) a través de la recerca i l’experiència pràctica en els camps de la pedagogia, la psicologia, la medicina i l’àrea social. Ha comptat des dels seus inicis, quan s’ha considerat necessari, amb la valuosa aportació i participació directa dels científics internacionals més prestigiosos relacionats amb temes que afecten la síndrome de Down.

L’equip tècnic de FCSD està format per professionals de la psicologia, pedagogia i medicina i compta amb un grup d’assessors científics. El caràcter pioner de la Fundació, la constitueix en punt de referència consultat per entitats públiques i privades de dins i fora de l’Estat espanyol. L’esperit que vol transmetre la FCSD és el que les persones amb la síndrome de Down tenen unes capacitats inherents i un dret a rebre els recursos adequats a les seves necessitats individuals, per tal d’optimitzar el seu desenvolupament.

Amb aquesta incorporació ja són set les entitats que conformen el patronat d’iSocial: Ampans, Associació Benestar Desenvolupament-ABD, Suport-Fundació Tutelar Girona, Fundació Família i Benestar Social, Grup ATRA, Fundació Joia, i ara també la FCSD.

Actualitat

Imagen que muestra una acción de intervención comunitaria llevada a cabo por Emaús. En la fotografia se ve una chica y un chico con un rodete de pintura delante de un muro con grafittis

Emaus Gizarte Fundazioa es converteix en la 23a entitat membre d’iSocial

Emaus Gizarte Fundazioa, referent en transformació comunitària i economia circular al País Basc, s’ha incorporat a la Fundació iSocial com a 23a entitat membre. Amb aquesta adhesió, la xarxa d’iSocial continua creixent i reforça el seu compromís amb la innovació social i el treball col·lectiu.
rapnic

RAPNIC rep el 2n premi del concurs AINA “Intel·ligència Territorial”

RAPNIC ha sido reconocido en la categoría “Inteligencia Artificial para reducir las brechas digitales” del concurso AINA “Inteligencia Territorial”, que impulsa soluciones en catalán para mejorar la accesibilidad y la inclusión digital.
Cartelleria de l'acte de presentació de resultats del projecte Vincles 2023-2026

Presentem els resultats del projecte Vincles Alt Pirineu-Aran en el període 2023-2025 en un acte a Sort

El 5 de març vam realitzar a sort l’acte de presentació de resultats del projecte Vincles durant el període 2023-2025, on es va posar de manifest l’èxit i la necessitat de continuïtat del programa.
Notícia Som Connexió

iSocial i Som Connexió sumen esforços per impulsar el coneixement i la tecnologia social

La cooperativa Som Connexió patrocinarà tres dels Innobreaks que realitzarem durant el 2026. Les sessions posaran el focus en l’ús conscient i inclusiu de la tecnologia en l’àmbit social, i permetran apropar al sector iniciatives innovadores que aborden reptes digitals emergents.
Fotografia de grup després de l'entrega del premi a la Integració Social a través de la tecnologia, categoria dels premis d'Innovació Social de Catalunya GrausTIC patrocinada per iSocial

La Fundació iSocial i GrausTIC atorguen el Premi a la Integració Social a través de la Digitalització a l’app Dinder Club

Amb aquest premi, la Fundació iSocial vol reconèixer la tasca de Dinder Club, la primera aplicació de cites i plans d’oci per a persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta iniciativa pionera aposta per la inclusió social a través de la tecnologia, oferint un entorn segur i accessible per facilitar relacions personals i activitats grupals.
Rehab Lab rep guardó Prácticas con Impacto. Toni Codina, de la Fundació iSocial, i Joel Costa, d'Ampans, recullen el premi min

La Xarxa Rehab-Lab, reconeguda per Plena Inclusión com a “Práctica con Impacto”

La Fundació iSocial va participar a la trobada estatal “Prácticas con Impacto” organitzada per Plena Inclusión a Sevilla, on vam presentar la Xarxa Rehab-Lab davant més de 500 professionals i entitats del sector de la discapacitat intel·lectual