Montferrer i Castellbò integra els professionals sanitaris al projecte Vincles

Montferrer i Castellbò integra els professionals sanitaris al projecte Vincles

La formació forma part d’un projecte pilot que té l’objectiu d’integrar el sistema de Salut al projecte Vincles
Montferrer i Castellbò va acollir el dia 5 de setembre una formació destinada al personal sanitari d’atenció primària i del Sant Hospital de La Seu d’Urgell que atén la població d’aquest municipi, amb l’objectiu d’incorporar aquests professionals i el conjunt del sistema de Salut al projecte Vincles de detecció i prevenció de la soledat no desitjada.
Aquesta iniciativa és una prova pilot impulsada per la Fundació iSocial i el Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell, amb el suport del Hub d’Innovació Social i Sanitària (HISS), i busca integrar el sistema de Salut al projecte Vincles, que des de l’any passat ja s’està desplegant en sis comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran sota el lideratge dels Serveis Socials comarcals, amb l’objectiu que la resposta a les situacions de soledat no desitjada de les persones grans esdevingui en el futur un àmbit d’atenció integrada social i sanitària en aquestes sis comarques.
El projecte Vincles Alt Pirineu-Aran compta fins ara amb l’impuls dels Serveis Socials de les sis comarques del territori de l’Alt Pirineu i l’Aran. En coŀlaboració amb ells, s’han definit 53 indicadors socials i demogràfics que permeten identificar de manera geolocalitzada, gràcies a una eina d’anàlisi de dades, situacions de risc de soledat no desitjada. Un cop detectats els contextos de risc, Vincles hi intervé mitjançant l’activació de la xarxa comunitària i la dinamització social.
Amb la prova pilot que aquesta setmana es posa en marxa a Montferrer i Castellbò, s’incorporaran a Vincles també indicadors addicionals de caràcter sanitari, augmentant així la precisió en la detecció de situacions de risc de soledat. Així mateix, el personal sanitari es convertirà en part integral de la xarxa de suport per a les persones que experimenten soledat no desitjada en aquest municipi, tant en la fase de detecció, per mitjà dels indicadors sanitaris esmentats, com en la fase d’intervenció, per mitjà de la prescripció d’activitats comunitàries i la coŀlaboració amb els equips de Serveis Socials de Montferrer i Castellbò i de la comarca de l’Alt Urgell.
Aquest pilot representa un pas important en l’expansió del projecte Vincles i en la seva adaptació per abordar la soledat des d’una perspectiva interdisciplinària, amb l’objectiu final de millorar la qualitat de vida de les persones als territoris de l’Alt Pirineu-Aran.
Actualitat
La xarxa REHAB-LAB, finalista dels Zero Project Awards 2027
Seleccionada entre centenars de candidatures internacionals, la xarxa REHAB-LAB veu…
Segona Jornada Anual de la Xarxa Rehab-Lab a Barcelona
La Segona Jornada Anual de la Xarxa Rehab-Lab va reunir…
Obrim la convocatòria al Premi a la Integració Social a través de la Digitalització 2026
Fins al 16 d’octubre de 2026 poden presentar-se candidatures del…
Les entitats d’iSocial viatgen a Bolonya, en el 4t Innotrip per a les entitats membres
La visita a entitats i serveis de la ciutat de…
Vincles Alt Pirineu-Aran rep el suport de Caprabo i WorldCoo per combatre la soledat no desitjada a través la campanya Cèntims Solidaris
Les microdonacions recollides gràcies a la campanya de Cèntims Solidaris…
El curs d’Habitatge Social tanca la primera edició amb un bon acolliment per part de les persones participants
Durant el mes d’abril, s’ha dut a terme amb satisfacció…






