Reconnect, app professional per assegurar la continuïtat dels itineraris d’inserció social
Reconnect, app professional per assegurar la continuïtat dels itineraris d’inserció social
Groupe SOS
App de treball per a professionals socials, que els ofereix tota la informació que necessiten per donar suport a les persones usuàries: consultar el seu historial, actualitzar la seva situació, enregistrar informes de reunions, programar recordatoris per a pròxims esdeveniments, trobar documents i contactes útils, etc. També permet comunicar als membres d’un equip l’evolució de la situació d’una persona atesa. I, en cas d’una substitució laboral, el/la nou/va professional pot tenir ràpidament una visió general dels tràmits en curs i dels passos següents a realitzar en relació amb cadascun dels usuaris.
A més, permet seguir en temps real el nombre de places disponibles en serveis, allotjaments i activitats, i trobar les persones que les necessiten; i analitzar automàticament estadístiques de dades relacionades amb les persones ateses i amb l’avaluació de l’impacte de la intervenció social.
L’ergonomia de l’aplicació s’ha treballat especialment amb professionals socials i entitats del tercer sector perquè el maneig sigui molt senzill i permeti als/les professionals de concentrar-se en l’acompanyament de les persones ateses. El codisseny amb entitats del tercer sector també li permet aportar solucions adaptades a les especificitats dels programes i serveis del sector. I, a més, la configuració del sistema permet satisfer les necessitats operatives específiques de cada entitat social.
Localització
França
Col·laboradors / Finançadors
Fondation de France, Fondation AFNIC
Gènesi
Reconnect és una associació sense ànim de lucre creada el 2015 pel grup francès SOS, la missió de la qual és facilitar l’eficàcia dels itineraris d’inserció social i alhora fer més fàcil la feina dels/les professionals socials. Busca apropar l’acció social i la tecnologia digital per impulsar la inclusió social i digital de les poblacions vulnerables.
Reconnect va néixer en constatar que els/les professionals socials han de dedicar una part molt important del seu temps a les gestions documentals i burocràtiques, en detriment de la tasca de suport i acompanyament a la persona. En un primer moment va crear un sistema de caixa forta digital per facilitar la conservació al núvol de la documentació de les persones ateses i la realització de tràmits administratius. I a partir de 2018, els vincles establerts amb professionals socials de centenars d’entitats franceses va portar a Reconnect a desenvolupar la solution pro, per donar resposta a la manca d’eines de monitorització digital a les entitats, i d’eines d’avaluació i producció d’estadístiques objectives de l’activitat.
Nivell d’implantació
Des de 2015 Reconnect ha permès a més de 30.000 persones a França de millorar la seva situació social. Alhora disposa de 200.000 documents emmagatzemats i més de 450 entitats i 3.000 professionals socials que utilitzen els seus serveis a tot el país. En 5 anys, Reconnect pretén arribar a 100.000 beneficiaris.
Banc d’innovacions