72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

,
72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

Un total de 72 professionals de Serveis Socials de la Vegueria del Penedès estan seguint des del 26 de novembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial. Es tracta de treballadores socials i educadores socials dels equips professionals del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, del Consell Comarcal del Baix Penedès, del Consell Comarcal de l’Anoia, de l’Ajuntament d’El Vendrell, de l’Ajuntament de Sitges i de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes.

El curs consta de 8 tallers que s’imparteixen de manera virtual, i forma part del catàleg de formació de l’Associació Catalana de Municipis (ACM). D’acord amb l’ACM, el curs s’oferirà posteriorment a altres Àrees Bàsiques, de manera territorialitzada per Vegueries. Les properes edicions seran per a la Vegueria de les Terres de l’Ebre, amb data d’inici el 4 de febrer; per a la Vegueria d’Alt Pirineu i Aran, amb data d’inici l’11 de febrer; i per a la Vegueria de Ponent, amb data d’inici l’1 d’abril.

El curs “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” pretén donar a conèixer el model europeu del Suport Auto-dirigit (Self-directed Support en anglès), que busca garantir i preservar un enfocament de donar suport i acompanyar en la presa de decisions a les persones que s’adrecen als Serveis Socials bàsics, a fi que tinguin en tot moment la possibilitat de fer efectius l’elecció i el control sobre com s’organitza l’acció o pla de suport per assolir els resultats acordats amb els/les professionals, a partir de les seves voluntats i els seus drets.

Els darrers anys en Serveis Socials s’ha consolidat l’enfocament d’intervencions professionals centrades en la persona, la coneguda ACP. Però avui sabem que no es tracta tant de posar la persona al centre i que els professionals prenguin decisions tenint presents els seus interessos i voluntats, sinó d’oferir-li els suports que necessita per poder prendre les seves pròpies decisions. I això és el que busca garantir el model europeu del Self-directed Support.

Actualitat

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Programa formatiu per a professionals de Serveis Socials dels ens locals. En línia (15h).
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.