72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

,
72 professionals del Penedès segueixen el curs De l’ACP al Self-directed Support

Un total de 72 professionals de Serveis Socials de la Vegueria del Penedès estan seguint des del 26 de novembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial. Es tracta de treballadores socials i educadores socials dels equips professionals del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, del Consell Comarcal del Baix Penedès, del Consell Comarcal de l’Anoia, de l’Ajuntament d’El Vendrell, de l’Ajuntament de Sitges i de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes.

El curs consta de 8 tallers que s’imparteixen de manera virtual, i forma part del catàleg de formació de l’Associació Catalana de Municipis (ACM). D’acord amb l’ACM, el curs s’oferirà posteriorment a altres Àrees Bàsiques, de manera territorialitzada per Vegueries. Les properes edicions seran per a la Vegueria de les Terres de l’Ebre, amb data d’inici el 4 de febrer; per a la Vegueria d’Alt Pirineu i Aran, amb data d’inici l’11 de febrer; i per a la Vegueria de Ponent, amb data d’inici l’1 d’abril.

El curs “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” pretén donar a conèixer el model europeu del Suport Auto-dirigit (Self-directed Support en anglès), que busca garantir i preservar un enfocament de donar suport i acompanyar en la presa de decisions a les persones que s’adrecen als Serveis Socials bàsics, a fi que tinguin en tot moment la possibilitat de fer efectius l’elecció i el control sobre com s’organitza l’acció o pla de suport per assolir els resultats acordats amb els/les professionals, a partir de les seves voluntats i els seus drets.

Els darrers anys en Serveis Socials s’ha consolidat l’enfocament d’intervencions professionals centrades en la persona, la coneguda ACP. Però avui sabem que no es tracta tant de posar la persona al centre i que els professionals prenguin decisions tenint presents els seus interessos i voluntats, sinó d’oferir-li els suports que necessita per poder prendre les seves pròpies decisions. I això és el que busca garantir el model europeu del Self-directed Support.

Actualitat

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?
Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Les xarxes socials formen part del dia a dia de moltes persones, també dels treballadors socials i dels usuaris dels serveis socials. Com es poden fer servir de manera ètica com a eines d’intervenció social?
La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

Afrontem ara una nova etapa marcada per l’inici de nous projectes, el creixement en tots els indicadors, l’augment de la projecció i la visibilitat, i la consolidació econòmica.