1a sessió a Sabadell de “Lideratge i Innovació en Serveis Socials”

1a sessió a Sabadell de “Lideratge i Innovació en Serveis Socials”

,
1a sessió a Sabadell de “Lideratge i Innovació en Serveis Socials”

El 7 de maig tot l’equip coordinador dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Sabadell, format per 15 persones, ha iniciat el curs de la Fundació iSocial “Lideratge i Innovació en Serveis Socials”, al Casal Pere Quart de la ciutat. El curs consta de 15 sessions de tres hores, i es desenvoluparà durant els mesos de maig i de juny. Aquest primer dia Urgell Poch, treballadora social i politòloga, ha conduït una sessió sobre “Reptes avui dels Serveis Socials bàsics dels municipis”.

Aquest període de dos mesos de formació es complementarà després amb un procés d’acompanyament individual i grupal de quatre mesos, per a la implementació dels aprenentatges adquirits, i una avaluació final. L’equip docent està format per 8 persones expertes i amb una llarga trajectòria de treball en el sector dels Serveis Socials.

El Programa “Lideratge i Innovació en Serveis Socials” pretén donar eines als/les professionals de Serveis Socials municipals i comarcals que exerceixen funcions directives i/o de coordinació, perquè afrontin de manera innovadora i creativa amb els seus equips els desafiaments de millora i de transformació que l’organització demana, per aconseguir una prestació de serveis de qualitat que respongui a les noves necessitats i expectatives de cada territori.

Partint de l’anàlisi dels reptes actuals dels Serveis Socials i dels nous paradigmes, principis ètics i debats professionals que hi ha dins del sector, es treballen eines i solucions que permetin als professionals una gestió de les seves intervencions que hi donin resposta d’una manera proactiva, introduint una adequada gestió del coneixement i de la millora contínua, tant amb els propis equips professionals com amb el conjunt d’stakeholders interns i externs a l’organització.

Es tracta d’un programa flexible que la Fundació iSocial adapta a les necessitats i a les característiques pròpies de cada Ajuntament o Consell Comarcal.

Actualitat

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.
La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

El treball comunitari com a forma d’intervenció social. En línia (10,5 hores)