Biel Digital Glasses, Premi 2022 a la integració social mitjançant les TIC

Publicacions Notícies

Biel Digital Glasses, Premi 2022 a la integració social mitjançant les TIC

, ,

Biel Digital Glasses ha estat guardonat amb el Premi 2022 a la integració social mitjançant les TIC, que anualment convoquen l’associació GrausTIC i la Fundació iSocial, en el marc de la Diada de les TIC a Catalunya.

Enguany aquesta Diada s’ha celebrat el 10 de novembre a l’auditori de la Torre Telefonica a Barcelona, i ha estat dedicada al “Metavers i les noves realitats”. Toni Codina, director de la Fundació iSocial, ha lliurat el premi a Jaume Puig, impulsor i CEO de l’start-up catalana Biel Digital Glasses.

Biel Digital Glasses són unes ulleres que utilitzen una combinació de noves tecnologies com la visió 3D, la intel·ligència artificial i la realitat augmentada per adaptar la realitat a la capacitat visual de les persones que tenen una baixa visió. A més de millorar les imatges, identifiquen els obstacles, i avisen sobre possibles perills, com esglaons, semàfors. D’aquesta manera, aquestes ulleres permeten que aquestes persones puguin disminuir el seu aïllament social i millorar la seva mobilitat i la seva autonomia personal.

El projecte va sorgir el 2017 per donar resposta a les necessitats d’en Biel, un nen de Barcelona que pateix baixa visió. En veure que no hi havia cap tractament convencional per aquesta discapacitat, els seus pares (un enginyer i una doctora en medicina) van decidir de ser ells qui desenvolupessin una solució, tant per a en Biel com per a totes aquelles altres persones que pateixen baixa visió. Amb aquest objectiu van crear una empresa per dissenyar, desenvolupar i comercialitzar aquesta solució tecnològica.

.

.

Actualitat

Persona usuària de Mifas a Girona

El Grup Mifas s’incorpora com a nova entitat membre de la Fundació iSocial

L’entitat gironina Grup Mifas aportarà la seva expertesa en l’àmbit de la discapacitat física com a nou membre de la Fundació iSocial
Jornada Anual Rehab-Lab

Primera Jornada Anual de la xarxa Rehab-Lab a Barcelona 

Hem acreditat els nous laboratoris de fabricació (FabLabs) de les 10 entitats d’arreu de Catalunya que s’han incorporat a la xarxa Rehab-Lab 
Notícia Fiare. Banca ética

iSocial i Fiare Banca Ètica enforteixen la seva aliança

La Fundació iSocial s’ha incorporat com a sòcia de la cooperativa Fiare Banca Ètica, en el marc d’un acord que també inclou una línia de crèdit per finançar els projectes d’iSocial i el patrocini de diverses publicacions de la nostra fundació.
L'equip d'iSocial al l'European Social Services Conference ESSC 2025, davant l'estand de Nidus

La Fundació iSocial assisteix a la European Social Services Conference (ESSC 2025) amb dues iniciatives que posen en valor la innovació social

La nostra app Nidus i el projecte Vincles Alt Pirineu-Aran contra la soledat no desitjada han sigut dues de les protagonistes de l’ESSC 2025
Professionals de les entitats membres d'iSocial participen al 3r Innotrip a Finlàndia

La Fundació iSocial i les seves entitats membres viatgen a Finlàndia en el 3r Innotrip

La visita a entitats i equipaments de Hèlsinki i Espoo durant l’Innotrip ens va permetre conèixer de més a prop algunes iniciatives pioneres d’un dels països amb un estat del benestar més consolidat.